Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné poradenství a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Výzva, kterou jenom plaše odmítneš anebo se před ní zcela nepokoříš, přijde znova. Výzvy a příležitosti učí nás přiměřené aktivitě, skromnosti a hluboké pokoře.

M. Hrabica

Poslední komentáře

Na okraj

Víte, že k udržení odpovídající hladiny vitamínu E v krvi je zapotřebí zinek?

Magnezium - nejsilnější dostupný relaxační materiál

Podle studie publikované v The Journal of Intensive Care Medicine, nedostatek tohoto minerálu zdvojnásobuje šanci na úmrtí. Je také příčinou mnohých symptomů a nemocí, které je možné díky tomuto minerálu potlačit, nebo vyléčit. 

Tento protilék na stres je nejsilnější dostupný relaxační minerál, který dokáže zlepšit i váš spánek.

Přijde mi zvláštní, že více doktorů není dostatečně zasvěceno do všech benefitů magnesia, přestože v konvenční medicíně je běžně používán. Ale zapomeňme na chvíli na užívání magnesia v nemocnicích a pojďme si přiblížit, proč je dobré ho brát jako doplněk stravy.

Relaxační minerál

Představte si magnesium jako minerál, který relaxuje vše, co je neohebné, ztuhlé a otravné – ať už jde o části vašeho těla nebo náladu. Tento významný minerál je ve skutečnosti zodpovědný za více než 300 enzymových reakcí a je k nalezení ve všech tkáních vašeho těla – především však v kostech, svalech a mozku.

Na jeho dostatku závisí schopnost buněk vyrábět energii, funkčnost mnoha různých chemických pump, stabilita membrán a uvolnění svalstva.

To je důvod, proč tolik neblahých zdravotních stavů je spojeno s nedostatkem magnesia.

Popravdě je s nedostatkem magnesia spojeno více než 3 500 zdravotních problémů!I přesto je tento minerál západní medicínou často ignorován, protože to není medikament, i když v mnohých případech je silnější a užitečnější než lék. To je ten důvod, proč se v nemocnicích užívá v život ohrožujících a kritických situacích jako je záchvat nebo selhání srdce.

Je možné, že máte nedostatek magnesia, pokud máte některý z následujících symptomů:

⇒ Křeče nebo škubání ve svalech
⇒ Nespavost
⇒ Podrážděnost
⇒ Citlivost na hlasité zvuky
⇒ Úzkost
⇒ Autismus
⇒ Porucha pozornosti
⇒ Angina
⇒ Zácpa
⇒ Anální křeče
⇒ Bolesti hlavy
⇒ Migrény
⇒ Fibromyalgie
⇒ Chronická únava
⇒ Astma
⇒ Ledvinové kameny
⇒ Cukrovka
⇒ Obezita
⇒ Osteoporóza
⇒ Vysoký krevní tlak
⇒ PMS
⇒ Menstruační křeče
⇒ Podrážděný močový měchýř
⇒ Syndrom dráždivého tračníku
⇒ Gastrofezoageální relfux
⇒ Obtíže při polknutí

Nedostatek magnesia je dokonce spojován se záněty v těle a vyššími hodnotami CRP.

V dnešní společnosti je nedostatek magnesia velký problém. Podle běžných měření hladin krevního a sérového magnesia má 65% pacientů přijatých na intenzivní péči – a přibližně 15% celkové populace – nedostatek magnesia. To však zdaleka není vše, protože sérová hladina magnesia je nejméně přesný způsob, jak zjistit pokles celkové hladiny hořčíku, takže procento populace s nedostatkem magnesia může být ještě vyšší.

Důvod tohoto nedostatku je jednoduchý:

Běžná strava většiny z nás neobsahuje skoro žádné magnesium – zpracovaná a rafinovaná strava složená především z mouky, masa a mléčných výrobků, z čeho nic neobsahuje magnesium.

Kdy jste naposledy měli pořádnou dávku řas, ořechů, zelené zeleniny či fazolí? Pokud jste jako většina západní populace tak se většina vaší konzumace ořechů skládá z arašídového másla.

Mnoho věcí v dnešním světě napomáhá odbourávání té trochy magnesia, kterou přijmeme ve stravě:

nadměrné množství alkoholu, soli a kávy, kyselina fosforečná v kole, značné pocení, trvaný nebo intenzivní stres, chronický průjem, nadměrná menstruace, diuretika, antibiotika a další léky a nějací vnitřní parazité. Popravdě podle jedné studie z Kosova, lidé v chronickém stresu z války ztratily velký objem magnesia močí.

Věc se nadále komplikuje tím, že magnesium se celkem těžko vstřebává do těla, kdežto velmi lehce se vytrácí.

Abychom ho správně vstřebali, je zapotřebí jeho dostatek ve stravě, plus dostatek vitamínů B6, D a selenu.

Nedávný vědecký posudek magnesia dospěl k následujícímu závěru:

„Je politováníhodné, že nedostatek takto nenákladné živiny s nízkou toxicitou má za následek onemocnění, která způsobují nevyčíslitelné utrpení a výdaje na celém světě.“

Sám bych to neřekl lépe.

Je obtížné to měřit a těžké to studovat, ale nedostatek magnesia zapříčiňuje nesčetná utrpení – a je jednoduché tomu zabránit. Takže pokud trpíte kterýmkoli symptomem nebo chorobou zmíněnou výše, nezoufejte – je na to jednoduchý lék.

Přestaňte ochuzovat své tělo o magnesium

⇒ Omezte kávu, kolu, sůl, cukr a alkoholu
⇒ Naučte se praktikovat aktivní relaxaci
⇒ Poraďte se se svým lékařem jestli váš lék nezpůsobuje odplavování magnesia (jako například mnoho léků na vysoký krevní tlak nebo diuretika)

⇒ Jezte jídla s vysokým obsahem magnesia

Zařaďte následující potraviny do své stravy tak často jak to jen půjde:

Kelp, pšeničné otruby, pšeničné klíčky, mandle, kešu, pohanka, brazilské ořechy, proso, pekanové ořechy, vlašské ořechy, žito, tofu, sojové boby, hnědá rýže, fíky, datle, zelená zelenina, krevetz, avokado, petržel, česnek, fazole, ječmen, pampelišky, lískové ořechy

Jezte magnesium v potravních doplňcích

• RDA (minimální denní dávka) magnesia se pohybuje kolem 300mg denně. Většina z nás přijme mnohem méně než 200mg.
• Mnozí potřebují mnohem víc v závislosti na jejich kondici
• Většině lidí dělá dobře denní dávka mezi 400 a 1 000 mg
• Vyvarujte se uhličitanu, síranu, glukonátu a oxidu hořečnatému (a dalším nejlevnějším a nejčastějším běžným formám v potravních doplňcích)
• Vedlejší účinky z přebytku magnesia zahrnují průjem, kterému je možné se vyhnout užíváním glycinátu hořečnatého
• Většinu vitamínů je nejlepší užívat v kombinaci s ostatními vitamíny v multiminerálních kapslích
• Koupel ve vodě s rozpuštěným síranem hořečnatým je také dobrý způsob jak absorbovat tolik potřebné magnesium
• Lidé s onemocněním ledvin a srdce by měli magnesium užívat pouze pod dohledem lékaře.

Takže pokud se potýkáte s nějakými výše zmíněnými symptomy, nezoufejte! Magnesium je skutečně zázračný minerál, který je potřebný pro dlouhý a vitální život.

Zdroj: DrHyman.com

K dispozici pro vás máme chelátové magnezium s vitamínem B - Magnezi B6

Pokud vás zajímá komplexně, JAK UŽIVIT SVÉ BUŇKY, podívejte se sem.

s láskou vaše Empatia