Výukové programy naší Akademie celostního zdraví

Radovat se je láska

Citát

Rozhodnutí být trpělivý může být jedním z nejplodnějších rozhodnutí, jaké kdy učiníme. Gary Chapman

Poslední komentáře

Na okraj

Víte, že zánět ledvin znamená zlost na partnera, nechuť s ním snášet společný život, pocity ublížení ve vztahu ke světu? Následné bolesti v zádech a při močení jsou v myšlenkách rány do zad, dloubnutí pod žebra i horší přání odplaty, to, co jsme vysílali k druhým.

Odkazy

Potřebujeme živočišné bílkoviny?

Ema má maso, my máme maso, ó my se máme!

Tak nějak začínal před mnoha lety slabikář pro prvňáčky u písmene M. Češi, a s nimi tehdy ještě Slováci, se skutečně měli; za laciný peníz mohli nakoupit hodně masa, i když tučného, nekvalitního a prošpikovaného různými antibiotiky, anaboliky a protituberkulózními látkami, kterými se zvířata přikrmovala, navíc doplněné stresovými hormony, které v jejich mase hojně vznikaly při nelidském zacházení na jatkách a v kravínech.

Jak je to však s masem doopravdy?

Odborníci z celého světa, včetně našeho Tomáše Husáka, však dokazují, že výskyt civilizačních chorob (infarkt myokardu, rakovina tlustého střeva, prsu, prostaty atd.) stoupá úměrně spotřebě tuku, cholesterolu a živočišných bílkovin. Všechny druhy masa, i toho nejlibovějšího, obsahují cholesterol.

Vepřové má kromě toho nejvíce tuku, a proto je považováno za nejškodlivější.

Až do roku 1990 se u nás oficiálně tvrdilo, že žádoucí spotřeba by měla být až 130 kg na obyvatele ročně. Dnes činí doporučená dávka ministerstva zdravotnictví České republiky 61 kg, ale i to je moc.

Chceme-li si uchovat zdraví, musíme méně jíst.

Kdyby příroda chtěla, aby se člověk tak přecpával, dala by mu dva žaludky a ne jeden. Navíc potrava je zkažená chemickými hnojivy. Jedovaté látky, které člověk vstřebává zejména s vepřovým masem, ničí mozek, srdce, orgány kolem tlustého střeva (hlavně slinivku břišní a játra). Proto ta zvýšená péče o játra v našem očistném programu. Cirhóza jater jen z 20% pochází z nadměrného pití alkoholických nápojů, ostatní je z jídla.

Boj organizmu proti těmto jedovatým látkám nazýváme nemocí.

Buď se jich tělo zbaví fyziologickou cestou (klystýry, projímadly, očistnými a dietními kúrami) nebo patologickým způsobem. Nejhorší variantou je jejich ukládání v organizmu, kde tyto toxiny tvoří tzv. depozita ve formě usazenin, bradavic, kostních výrůstků a dalších útvarů, které se rozhojňují celý život. Pokud se těchto zásob otravných látek nezbavíme, dochází k degenerativním jevům a najednou vás překvapí vysoký krevní tlak, kameny, bolesti páteře, kloubů, srdce a hlavy. Kvůli nim dochází také ke stresům, napětí, úzkosti, depresím, které se místo očisty organizmu snažíme řešit dalšími léky. Neurózu si pěstujeme tak dlouho, až se stane chronickou.

Živočišné potraviny naše tělo vůbec nepotřebuje.

Maso se sice uvádí jako nejdůležitější bílkovina neboli protein, ale z výše popsaných důvodů je zřejmé, že ho konzumujeme víc, než je zdrávo. Kromě toho se jedná o nejkoncentrovanější potravinu, s jejímž zpracováním má naše tělo největší práci. Je nejhůře stravitelná a nejméně využitá, protože část se znehodnotí během dlouhé doby, kterou prochází zažívacím traktem. Běžně sestavené jídlo trávíme v průměru 25 až 30 hodin (s výjimkou samotného ovoce).

Maso, zejména je-li nesprávně kombinováno s jinou potravinou, prochází naším zažívacím ústrojím dvakrát déle!

Organizmus pak vydává veškerou energii na trávení a vyměšování a nic mu nezůstane na ostatní důležité funkce, jako je vylučování jedovatých zplodin, odbourávání nadbytečných tuků a podobně.

Doporučení ke spotřebě bílkovin jsou značně nadhodnocená. Měsíčně by nám stačil asi 1 kg bílkovin. Přitom průměrná spotřeba masa (což není jediná bílkovina, kterou přijímáme) činí v České republice přes 90 kg na obyvatele (včetně kojenců).

Podle odpůrců masa je nutno skoncovat s pověrou, že maso je ideální zdroj bílkovin a že dává sílu.

Bílkovinou se totiž nezvýší síla ani energie, prakticky všechnu odčerpá dlouhé a složité trávení. Pokud počítáme se zvýšenou tělesnou aktivitou, musíme jíst více uhlovodanů. Ty tvoří skutečné pohonné látky. Např. brambory nám dodají velice rychle velké množství energie, takže na talíři jsou důležité brambory a ne maso. To jezte jen pro chuť. Kromě toho bílkovina nevzniká v těle pojídáním bílkovin, ale tvoří se z aminokyselin obsažených v potravě.

Tím, že sníme kus prasete nebo kuřete, jsme ještě nesnědli bílkovinu.

Ta lidská se zcela liší od živočišné. Tělo musí živočišnou bílkovinu nejdříve rozštěpit na aminokyseliny a pak ji teprve využít (s rostlinnou bílkovinou takovou práci nemá).

Prokázaná škodlivost masa

Nejdůležitější na potravě je její spalná hodnota a z ní pramenící energie pro tělo. Maso nemá téměř žádnou spalnou hodnotu! Pohonné látky se tvoří ze sacharidů (uhlovodanů, škrobů), ale maso téměř žádné nemá. Tuky sice zásobují tělo energií, ale to nejsou tuky z masa, ale z nadbytku sacharidů, které se uložily v těle. Maso nemá význam ani pro činnost našeho tlustého střeva, protože v něm není téměř žádná vláknina. Proto také nejdéle leží v zažívacím traktu, zahnívá a produkuje jedy. Navíc aminokyseliny, tak nezbytné pro naši výživu, jsou téměř vždy v mase zničeny tepelným zpracováním. Jsou prakticky nepoužitelné a mění se v jedy.

Abychom využili aminokyseliny z masa, museli bychom je jíst syrové jako šelmy.

Při tepelné úpravě masa (ale i ostatní stravy) se rozkládají tři ze čtyř struktur potravinových produktů;
právě ty, které jsou nositeli biologické energie. Zůstává jen mrtvá prvotní struktura - řetězec aminokyselin, kterým je nutno znovu dodat sluneční energii.

Děláme to tak, že využíváme a zmenšujeme energii našich svalů a tím vytváříme podmínky pro snadná onemocnění. Při konzumaci vařené stravy vlastně promarňujeme to nejcennější - sluneční energii.

Oslabujeme tak nejen svůj vlastní energetický potenciál, ale i ekologický potenciál celé planety (spotřebováváme mnohem víc, než je nezbytné).

Jak uvádí zpráva Světové zdravotnické organizace (WHO), člověk byl většinu svého vývoje býložravec, či spíše plodožravec, konzument ovoce a nemá žaludek uzpůsoben k trávení masa. Žaludek masožravců je jednoduchý kulový vak, který vylučuje desetkrát více kyseliny solné než žaludek nemasožravce. Masožravá šelma má mnohonásobně kratší střeva než člověk, aby strávené zbytky co nejrychleji opustily tělo. Oproti tomu je lidské střevo dvanáctkrát delší než naše tělo proto, aby se v něm potrava mohla déle udržet a důkladně vstřebat.

Játra masožravce mohou přefiltrovat až patnáctkrát více kyseliny močové než játra lidská. Každé masité jídlo nebo bujón zanechává v krvi velká množství této kyseliny, která je nebezpečným jedem a příčinou řady nemocí. Proto jedna z nich, dna neboli podagra, je nazývána nemocí králů a diplomatů.

Člověk také nemá ptačí ferment ureázu, který rozpouští krystalické sloučeniny kyseliny močové. Proto se musíme vyhýbat živočišné potravě překyselující náš organizmus a produkující kyselinu močovou. Nejvíce kyseliny močové se produkuje právě při masité stravě. V Orientu kdysi existoval trest smrti, kdy člověka krmili vařeným masem v neomezeném množství a ten za 28 až 30 dnů zemřel.

Co nás nutí jíst maso, když je pro nás škodlivé?

Proč tedy jíme maso, když nám nic nedává a je škodlivé? Protože nám chutná a jsme na něj zvyklí.

Jeho užíváním dochází k neustálému dráždění receptorů a k chuťovým zvrácenostem. Maso se stalo matkou všech narkomanií. Kromě toho nám bylo celých čtyřicet let socialismu vštěpováno, že jedním z měřítek našeho blahobytu je vysoká spotřeba masa. Československo skutečně dosáhlo ve spotřebě masa na hlavu jedno z prvních míst ve světě (a jedno z posledních míst pokud jde o zdravotní stav obyvatelstva). Maso bylo levné (právě na úkor výdajů ve zdravotnictví a ve školství) a o víkendech se pořádaly masové orgie. Maso se nekupovalo na plátky, jako na kapitalistickém západě, ale na kilogramy.

To už skončilo, hlavně díky tržní regulaci. Proto je nutné se vyvarovat pojídání tučného a uzeného masa (salám, šunka) a hlavně konzerv. To už je úplně "mrtvá" strava a navíc i velice nebezpečná, protože se v ní mohou vyskytnout různé jedy a plísně. Při kontrole vepřového masa bylo u 74% vzorků prokázáno nadměrné množství plísňového jedu, tzv. ochratoxinu. A plíseň je podle mne (i podle pátera Ferdy) třetí zabiják lidského rodu.

Pokud se bez masa nemůžeme obejít, snažme se jíst více drůbeže a hlavně ryb. Dnes se všude propagují sojové výrobky: klíčky, mléko, olej, sýr, mouka, sojové "maso" do guláše i na řízky. Všude se píše o zázračné sóje. Jistě, sója je určitě užitečná, jako každá luštěnina, v přiměřeném množství, zejména pro diabetiky. Nic se však nesmí přehánět.

Nejlepší maso je rybí.

Měli bychom ho jíst alespoň 2x týdně, zejména po nemoci a při velké fyzické zátěži. Tajemství japonské výkonnosti je podle výzkumů v tom, že Japonci snědí 75 kg ryb na osobu za rok. Trpí také 11 krát méně srdečními a cévními chorobami než Češi.

A ještě závěrem!!!

těhotné a kojící ženy by neměly jíst maso, mléčné výrobky, luštěniny, kaše, prostě nic, co ve střevech zahnívá, protože vznikající jedy se přenášejí do tkání plodu a kojence. Do jednoho roku by matky měly povinně krmit dítě mateřským mlékem a od 6 měsíců dávat dětem ovocné a zeleninové šťávy: mrkvovou, pomerančovou, jablečnou, později meruňkovou, hroznovou, citrónovou, rajskou, granátovou. Po roce může dítě jíst celé plody. Ani ono by však nemělo jíst maso a mléčné kaše.

Zdroj: Jiří Cingroš, Sám sobě doktorem

ch jo

Tak to jsem mela vedet driv :-((O tech tehotnych a kojicich) a jeste vubec o dalsich vecech co se pise zde ale obecne se o nich nemluvi....... 

Vše je v pořádku :-)

Nikdy se neděje nic náhodou, ani to, že tenkrát jste to nevěděla. Z nějakého důvodu jste to vy i vaše děti přesně tak potřebovali! Neobviňujte se za nic, řekněte si, že jste vše přece dělala tak, jak jste v tu chvíli uměla nejlépe - lépe jste to dělat nemohla, když jste o tom nevěděla! Důležité je, že když se člověk už konečně něco dozví, tak má konat, měnit :-)

Co tedy jíst???

Zajímalo by mě, co by tedy těhotné ženy podle tohoto článku měly jíst???? Vždyť o zelenině a ovoci, která v dnešní době stejně není nijak zvlášť zdravá, by snad být nemohly. Není mi to moc jasné...... 

Správná otázka!

Nejde jen o těhotné ženy, ale o stravu obecně. Možná vám to připadá přitažené za vlasy, ale skutečně dnešní běžná strava je téměř nepoživatelná pro každého, a pro těhotné a děti obzvlášť. Skutečně by bylo nejlepší v podstatě nejíst téměř nic :-( je to realita dnešního potravinářského průmyslu. Sledujete Peklo na talíři? Tam jasně vidíme, jak s námi výrobci potravin manipulují a jak nás oblbují.
Podívejte se na naše doporučené zdravého stravování, tak zoufalé to zase není. Bohužel to chce osobní iniciativu každého člověka, jak se postará o svou stravu, tak bude zdravý a nebo nebude. Nemůžeme ukazovat prstem na špatné výrobce potravin a říkat, že tohle prostě jíst musíme. Nemusíme. Totiž teprve potom, co to přestaneme jíst a kupovat, oni budou muset změnit zase svůj přístup. Začíná kurz Základy celostního zdraví, tam se dozvíte mnohé. Hodně toho je i ve webináři Chemická žranice, mrkněte se! MM

Nulka vegetarián

Co radíte dělat, když má někdo krevní skupinu 0 a přitom nechce jíst moc masa?

jsem taky nulka a nejím moc masa :-)

Jde to! Je důležité si uvědomit, že nulka potřebuje bílkoviny, je ale jedno, zda rostlinné nebo živočišné. Tělo totiž nedokáže vstřebat bílkovinu ve stavu, v jakém ji pozřeme, ale roztráví ji na aminokyseliny, které si potom znovu složí na bílkoviny, které samo potřebuje. Z tohoto důvodu je možné jíst klidně rostlinné zdroje bílkovin, ořechy, luštěniny, semena, obiloviny.
Mrkněte se sem
Vaše Empatia