Výukové programy naší Akademie celostního zdraví

Radovat se je láska

Citát

Slovo "nemožné" jsem se naučil používat s velkou opatrností.

Werner von Braunl

Poslední komentáře

Na okraj

Pokud pijeme sycené vody oxidem uhličitým, zbavujeme své tělo vápníku!
Jde totiž o to, že oxid uhličitý se z těla vyloučí pouze navázaný na vápník a při metabolismu tělo používá ten vápník, který je pro něj nejdostupnější, tzn. z kostí. Stejný proces probíhá i se šumivými vitamínovými a minerálovými preparáty, takže se paradoxně šumivým vápníkem  odvápňujeme!

Odkazy

Bílkoviny

Bílkoviny potřebujeme ke stavbě tkání a k obnově hormonů, enzymů a jiných aktivních látek.

Názory na podíl živočišné a rostlinné bílkoviny ve stravě se velice liší, ale je pravda, že vegetariáni nás překvapují svým zdravím. Mohli bychom přijmout alespoň to, že je možné žít bez masa, zvlášť po určité období života. Tím je vstup do života a prvních několik let po narození, dále kritické období dospělosti mezi 45 - 60 rokem, také dobu odchodu ze světa a období většiny nemocí.

Člověk nemůže bílkovinu ukládat do zásoby, musí ji rozkládat za cenu vzniku jedovatých látek, močoviny. Odbourávat tyto látky je pro organismus namáhavé a přetěžuje řadu orgánů. To je možné jen po určitou dobu, pak následují degenerativní změny v nejslabších místech organismu.

Strava s nadbytečným množstvím živočišné bílkoviny může způsobit nedostatek vápníku, hořčíku a zinku, vyčerpává zásoby vitamínů skupiny B a tím může vést ke vzniku duševních chorob. Také přispívá k rychlejšímu stárnutí tkání. Rozpadové produkty způsobují degeneraci ledvin a jater. Vznikají žlučníkové a ledvinové kameny. Protože maso je strava prakticky bezvlákninová, vede ke zpomalení střevního pohybu, tím k zahnívání a rozpadu jeho obsahu. U starších žen vede nejen k odvápňování kostí, ale i k acidobazické nerovnováze organismu, protože maso je kyselinotvorné, tím trpí další orgány - mozek a srdce.

Zdrojem živočišných bílkovin je maso 15 - 20%, vejce 12%, sýry 20% a mléko 3,3%.

Zdrojem rostlinných bílkovin jsou luštěniny 20 - 35%, ořechy 15 - 30%, obiloviny 10 - 15%.

Nejzdravějším zdrojem bílkovin pro člověka jsou různá semena rostlin, luštěniny, obiloviny, ořechy, ryby, vejce, libové maso malých zvířat.