Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné poradenství a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Chcete-li někomu prokázat skutečnou lásku, obětujte pro vztah k němu něco cenného. Gary Chapman

Poslední komentáře

Na okraj

Víte, že jedna tableta Energy & Memory obsahuje tolik kofeinu jako jedna espresso káva? A nemusíte se překyselovat...

Bílkoviny

Bílkoviny potřebujeme ke stavbě tkání a k obnově hormonů, enzymů a jiných aktivních látek.

Názory na podíl živočišné a rostlinné bílkoviny ve stravě se velice liší, ale je pravda, že vegetariáni nás překvapují svým zdravím. Mohli bychom přijmout alespoň to, že je možné žít bez masa, zvlášť po určité období života. Tím je vstup do života a prvních několik let po narození, dále kritické období dospělosti mezi 45 - 60 rokem, také dobu odchodu ze světa a období většiny nemocí.

Člověk nemůže bílkovinu ukládat do zásoby, musí ji rozkládat za cenu vzniku jedovatých látek, močoviny. Odbourávat tyto látky je pro organismus namáhavé a přetěžuje řadu orgánů. To je možné jen po určitou dobu, pak následují degenerativní změny v nejslabších místech organismu.

Strava s nadbytečným množstvím živočišné bílkoviny může způsobit nedostatek vápníku, hořčíku a zinku, vyčerpává zásoby vitamínů skupiny B a tím může vést ke vzniku duševních chorob. Také přispívá k rychlejšímu stárnutí tkání. Rozpadové produkty způsobují degeneraci ledvin a jater. Vznikají žlučníkové a ledvinové kameny. Protože maso je strava prakticky bezvlákninová, vede ke zpomalení střevního pohybu, tím k zahnívání a rozpadu jeho obsahu. U starších žen vede nejen k odvápňování kostí, ale i k acidobazické nerovnováze organismu, protože maso je kyselinotvorné, tím trpí další orgány - mozek a srdce.

Zdrojem živočišných bílkovin je maso 15 - 20%, vejce 12%, sýry 20% a mléko 3,3%.

Zdrojem rostlinných bílkovin jsou luštěniny 20 - 35%, ořechy 15 - 30%, obiloviny 10 - 15%.

Nejzdravějším zdrojem bílkovin pro člověka jsou různá semena rostlin, luštěniny, obiloviny, ořechy, ryby, vejce, libové maso malých zvířat.