Výukové programy naší Akademie celostního zdraví

Radovat se je láska

Citát

My všichni lidé jsme na té jedné lodi. A tak jenom hlupák dělá to, co těm druhým škodí. A pokud v zakázaném pásmu loví, loví tu svou kořist, tak tím spravedlivým trestem si může být i zcela jist. Vždyť i bez té kořisti má co jíst. A pak se rmoutí, ale z toho průšvihu se hned tak lehce nevykroutí. Ale každý z nás se učí, a jen ten trošku proškolený ví, že mu není všechno dovolený a tak za sebe ručí.

H. Volf

Poslední komentáře

Na okraj

Potravní doplňky CaliVita®, jsou připraveny výlučně z přírodních látek, prodávají se již více jak půl století a dnes ve zhruba 35 státech světa, poskytují pomoc miliónům lidí, kteří mají zájem o své zdraví.

Odkazy

Bílkoviny

Bílkoviny potřebujeme ke stavbě tkání a k obnově hormonů, enzymů a jiných aktivních látek.

Názory na podíl živočišné a rostlinné bílkoviny ve stravě se velice liší, ale je pravda, že vegetariáni nás překvapují svým zdravím. Mohli bychom přijmout alespoň to, že je možné žít bez masa, zvlášť po určité období života. Tím je vstup do života a prvních několik let po narození, dále kritické období dospělosti mezi 45 - 60 rokem, také dobu odchodu ze světa a období většiny nemocí.

Člověk nemůže bílkovinu ukládat do zásoby, musí ji rozkládat za cenu vzniku jedovatých látek, močoviny. Odbourávat tyto látky je pro organismus namáhavé a přetěžuje řadu orgánů. To je možné jen po určitou dobu, pak následují degenerativní změny v nejslabších místech organismu.

Strava s nadbytečným množstvím živočišné bílkoviny může způsobit nedostatek vápníku, hořčíku a zinku, vyčerpává zásoby vitamínů skupiny B a tím může vést ke vzniku duševních chorob. Také přispívá k rychlejšímu stárnutí tkání. Rozpadové produkty způsobují degeneraci ledvin a jater. Vznikají žlučníkové a ledvinové kameny. Protože maso je strava prakticky bezvlákninová, vede ke zpomalení střevního pohybu, tím k zahnívání a rozpadu jeho obsahu. U starších žen vede nejen k odvápňování kostí, ale i k acidobazické nerovnováze organismu, protože maso je kyselinotvorné, tím trpí další orgány - mozek a srdce.

Zdrojem živočišných bílkovin je maso 15 - 20%, vejce 12%, sýry 20% a mléko 3,3%.

Zdrojem rostlinných bílkovin jsou luštěniny 20 - 35%, ořechy 15 - 30%, obiloviny 10 - 15%.

Nejzdravějším zdrojem bílkovin pro člověka jsou různá semena rostlin, luštěniny, obiloviny, ořechy, ryby, vejce, libové maso malých zvířat.