Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné poradenství a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Nápis na autě:
Jezdím tak rychle, jak rychle létá můj anděl strážný...

neznámý autor

Poslední komentáře

Na okraj

Máte vysokou spotřebu kofeinu a problémy s růstem vlasů? 
Pak máte nedostatek inozitolu v organismu. Potřebujete pravidelné užívání Lecitinu, kde najdete inozitol i cholin.

Bílkoviny

Bílkoviny potřebujeme ke stavbě tkání a k obnově hormonů, enzymů a jiných aktivních látek. Skládají se z aminokyselin.

Názory na podíl živočišné a rostlinné bílkoviny ve stravě se velice liší, ale je pravda, že vegetariáni nás překvapují svým zdravím. Mohli bychom přijmout alespoň to, že je možné žít bez masa, zvlášť po určité období života. 

Člověk nemůže bílkovinu ukládat do zásoby, musí ji rozkládat za cenu vzniku jedovatých látek, močoviny. Odbourávat tyto látky je pro organismus namáhavé a přetěžuje řadu orgánů. To je možné jen po určitou dobu, pak následují degenerativní změny v nejslabších místech organismu.

Strava s nadbytečnýmmnožstvím živočišné bílkoviny může způsobit nedostatek vápníku, hořčíku a zinku, vyčerpává zásoby vitamínů skupiny B a tím může vést ke vzniku duševních chorob.

Rozpadové produkty způsobují degeneraci ledvin a jater. Vznikají žlučníkové a ledvinové kameny.

Protože maso je strava prakticky bezvlákninová, vede ke zpomalení střevního pohybu, tím k zahnívání a rozpadu jeho obsahu.

U starších žen vede nejen k odvápňování kostí, ale i k acidobazické nerovnováze organismu, protože maso je kyselinotvorné, tím trpí další orgány - mozek a srdce.

Na druhou stranu maso jako jedna z mála potravin obsahuje komplexní profil aminokyselin a má jeden z největších obsahů bílkovin.

S přihlédnutím ke krevní skupině, zdravotnímu stavu a mnoha dalším faktorům mohou živočišné výrobky být přínosným zdrojem bílkovin. Vejce zase obsahují HDL (dobrý) cholesterol a jejich konzumací je možné vybalancovat zvýšenou hladinu LDL (špatného) cholesterolu v krvi.

Jednoduché pravidlo u mléčných výrobků je držet se těch zakysaných, neodtučněných a pokud možno nepasterizovaných (musí být z dobrých zdrojů).

Obecně platí, že při konzumaci živočišných výrobků se musí dávat pozor na dostatečný přísun vlákniny, kvůli prevenci před nežádoucími hnilobnými procesy ve střevech

Nejzdravějším zdrojem bílkovin pro člověka jsou různá semena rostlin, luštěniny, obiloviny, ořechy, ryby, vejce, maso volně se pasoucích zvířat. Jako základní stavební jednotka drtivé většiny buněk v našem těle je dostatečný příjem bílkovin velice důležitý.

Pokračujte v hledání svého specifického způsobu stravování v modulu Základů celostního zdraví na AKADEMII CELOSTNÍHO ZDRAVÍ:

Jak uživit své buňky

Tam nejdete svůj způsob, jak se právě vy máte stravovat.

s láskou vaše Empatia