Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné poradenství a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Pokud někdo prokazuje ve vztahu k vám mimořádnou netrpělivost, berte to jako příležitost být vůči němu mimořádně trpělivý.
Gary Chapman

Poslední komentáře

Na okraj

Bradavičky, znamínka a pihy jsou stmelené bolesti, jejich špatné pochopení a vnitřní neviditelný pláč.

Cukry

Cukry jsou výhradně zdrojem energie.

Vyskytuje se ve dvou formách:

- polysacharidy neboli škroby (nacházíme je v obilovinách, luštěninách i v zelenině)

- jednoduché cukry (jako je cukr řepný a hroznový).

Metabolismus škrobů je pomalý, kdežto jednoduché cukry vstupují do organismu prudce, rozkývají hladinu inzulínu a krevního cukru, a to má za následek degeneraci slinivky a jater. Přívod rafinovaného cukru způsobuje zvyšování spotřeby vitamínů a minerálů, jejichž nedostatek přispívá k nervovým a citovým poruchám, vzniká dráždivost, stavy úzkosti a strachu, křeče, poruchy trávení, nesoustředěnost, vzdorovitost. Snižuje se intelektuální kapacita mozku.

Nadbytek jednoduchých cukrů a s tím spojené výkyvy inzulinu jsou též spojovány s různými druhy rakoviny. Inzulin je totiž jeden z hlavních faktorů ovlivňující množení a růst buněk. 

Jednoduché cukry jsou návykové.

Naši předci tak snadný přístup k potravinám obsahující jednoduché cukry neměli, a proto když už nějaké našli, bylo pro ně výhodné se jimi přecpat. Kvůli tomu nás evoluce vybavila mechanismem, díky kterému cukr působí na náš mozek jako droga, čím víc ho sníme tím větší chuť na něj máme a poslední půlstoletí rozhodně nestačí na to, aby si naše tělo zvyklo, že už to nepotřebuje.

Cukr také způsobuje hromadění abdominálního tuku (tuk kolem orgánů s dutině břišní – pivní pupek), který je mnohem horší, něž podkožní tuk, protože je přímo spojen s většinou nejnebezpečnějších nemocí, od cukrovky až po infarkt.

Také jsou známy psychotropní účinky cukru.

Cukr snižuje úzkost a pocit strachu, my zvyšujeme jeho dávky, abychom si zachovali dobrý pocit, tím ale naše odolnost ke stresu klesá, stáváme se úzkostnějšími a depresivnějšími a jsme v pasti uzavřeného kruhu.

Jak se tedy postavit k cukrům ve stravě?

Co se uměle přidaných jednoduchých cukrů týče - čím méně, tím lépe. 

Přirozený cukr v potravinách, hlavně v ovoci a zelenině, zdaleka není takový problém, protože jeho konzumace je spojena v konzumací potraviny jako takové, se všemi vitamíny, minerály a vlákninou. Výjimkou jsou džusy z lisovaného ovoce, těm je třeba se buď úplně vyhnout, nebo alespoň konzumovat s obezřetností. Pozitivní účinek vitamínů a minerálů v takovém džusu je zastíněn negativními účinky obrovského množství cukru (zde opět existují výjimky jako např. dočasný „džusový půst“).

Pokračujte v hledání svého specifického způsobu stravování v modulu Základů celostního zdraví na AKADEMII CELOSTNÍHO ZDRAVÍ:

Jak uživit své buňky

Tam nejdete svůj způsob, jak se právě vy máte stravovat.

s láskou vaše Empatia