Výukové programy naší Akademie celostního zdraví

Radovat se je láska

Citát

Štěstí tvého života nezávisí na tom, jak se utváří tvůj osud, ale na tom, jak se vůči němu zachováš.

Erich Fromm

Poslední komentáře

Na okraj

Víte, že jedna gelová kapsle Beta Carotene obsahuje tolik betakarotenu jako 14 ks meruněk?

Odkazy

Cukry

Cukry jsou výhradně zdrojem energie.

Vyskytuje se ve dvou formách:
- polysacharidy neboli škroby (nacházíme je v obilovinách, luštěninách i v zelenině)
- jednoduché cukry (jako je cukr řepný a hroznový).

Metabolismus škrobů je pomalý, kdežto jednoduché cukry vstupují do organismu prudce, rozkývají hladinu inzulínu a krevního cukru, a to má za následek degeneraci slinivky a jater. Přívod rafinovaného cukru způsobuje zvyšování spotřeby vitamínů a minerálů, jejichž nedostatek přispívá k nervovým a citovým poruchám, vzniká dráždivost, stavy úzkosti a strachu, křeče, poruchy trávení, nesoustředěnost, vzdorovitost. Snižuje se intelektuální kapacita mozku.

Také jsou známy psychotropní účinky cukru. Cukr snižuje úzkost a pocit strachu, my zvyšujeme jeho dávky, abychom si zachovali dobrý pocit, tím ale naše odolnost ke stresu klesá, stáváme se úzkostnějšími a depresivnějšími a jsme v pasti uzavřeného kruhu.

Měli bychom přísně kontrolovat konzumaci jednoduchých cukrů - čím méně, tím lépe.