Výukové programy naší Akademie celostního zdraví

Radovat se je láska

Citát

I když je Bůh konečným zdrojem veškeré energie, Já mám tendenci ji zneužít k vlastním primitivním účelům.

Bernedette Robertsová

Poslední komentáře

Na okraj

Pokud užíváte léky jako antibiotika, projímadla a léčiva snižující obsah cholesterolu, potřebujete pravidelné dávky vitamínu A v podobě přírodního betakaroténu.

Odkazy

Kuchařka

Naše zásady zdravého stravování

Omezit maso (ve střevech zahnívá a intoxikuje krev) na maximálně 2x v týdnu, z toho 1x rybu. Vyvarovat se uzeninám, salámům, uzenému masu, masovým vývarům a omáčkám. Je vhodné salámy nahradit konzervovanými rybami a luštěninovými, zeleninovými, obilnými výrobky zdravé výživy.

Vejce jsou vhodná, vždy používat celá, ovšem s mírou.

Mléko kravské nekonzumovat, pokud není zbytí, použít vždy jen neodstředěné. Kozí mléko je vhodné.

Mléčné výrobky pouze velmi omezeně, vhodné jsou pouze bílé jogurty se skutečně živou biokulturou a sýry kozí a ovčí, mozzarela, sýr feta. Vyloučit tavené sýry, jogurty s ovocnou příchutí, mléčné pochoutky na bázi pudinku. Mléko nahradit mlékem sojovým nebo jiným rostlinným (bez chemické konzervace), sojovými produkty (tofu, tempeh), sojové jogurty. Sója není ale vhodná pro chlapce a muže.

Velmi vhodné jsou ořechy a semena (pozor na plísně).

Tuky a oleje používat přírodního charakteru, tzn. rostlinné oleje v podobě tekuté, nejlépe za studena lisované, máslo a sádlo klasické obyčejné. Žádné ztužené rostlinné tuky, margaríny a jiné dietní a light (obsahují transmastné kyseliny, paradoxně poškozující cévy a srdce).

Denně jíst obilí a to celá zrna a výrobky z nich - rýži natural, chléb hrubozrnný nebo z naklíčených zrn, pohanku celou, obilné vločky, jáhly, oves, kroupy a další. Používat naklíčené obilí. Mouku používat celozrnnou místo bílé.

Luštěniny používat častěji, než jsme zvyklí, zvlášť v zimě.

Zeleniny jíst minimálně 50% z denní dávky potravy, z toho vždy určitou část v syrovém stavu (v létě více syrové). Denně jíst kvašenou zeleninu (zvlášť důležité je to v zimě), naučit se kvasit doma.

Omezit brambory (pokud chceme předejít kloubním potížím).

Vyloučit bílý cukr, sladkosti, sušenky, sirupy, neužívat umělá sladidla. Jako náhražku bonbónů dětem kupovat čerstvé ovoce, v krajním případě bonbóny z hroznového cukru. Vyloučit čokoládu, nahradit carobem.

Jíst ovoce v přiměřeném množství, převážně dopoledne, nepřehánět. Sušené ovoce užívat k doslazování obilných sladkých pokrmů, jíst samostatně omezeně.

Dodržovat pitný režim. Nepít ovocné džusy (je možno ředit s čistou vodou, pak občas), ochucené vody a limonády, ovocné čaje, minerálky velmi omezeně. Pít čistou pramenitou vodu nejlépe čepovanou v přírodě (nebo nechat vodu zmrznout a pak roztátou pít), zelené a bylinné čaje. Z alkoholu je vhodné víno suché, občas kvalitní pivo z chmele.

Velmi omezit kávu, nahradit obilnou - meltou.

Jídlo zbytečně nekombinovat.

Nepřejídat se. Jíst úměrně vydanému pohybu.

Vařit i jíst s láskou :-)

• Velmi doporučujeme

(z vlastní zkušenosti) zakoupit aktivátor vody Aquarion. Kromě mnoha jiných příznivých zdravotních účinků je používání vody z Aquarionu velmi užitečné v kuchyni.
Zásaditá voda - je lahodná, dává vyniknout chutím potravin, zkracuje dobu namáčení potravin a jejich vaření - šetří energii.
Kyselá voda slouží jako nejpřirozenější nechemická dezinfekce na oplachování potravin, ale také pracovních ploch a jiného vybavení v kuchyni.