Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné poradenství a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Každý může být zdráv, kdo není, může si za to sám.

Čínské přísloví

Poslední komentáře

Na okraj

Prodlužme si aktivní život užíváním koenzymu Q10. Pro zdravého jedince se doporučuje 10 - 30 mg denně. Jste zdravý jedinec?

Kuchařka

Naše zásady zdravého stravování

Omezit maso (ve střevech zahnívá a intoxikuje krev) na maximálně 2x v týdnu, z toho 1x rybu. Vyvarovat se uzeninám, salámům, uzenému masu, masovým vývarům a omáčkám. Je vhodné salámy nahradit konzervovanými rybami a luštěninovými, zeleninovými, obilnými výrobky zdravé výživy.

Vejce jsou vhodná, vždy používat celá, ovšem s mírou.

Mléko kravské nekonzumovat, pokud není zbytí, použít vždy jen neodstředěné. Kozí mléko je vhodné.

Mléčné výrobky pouze velmi omezeně, vhodné jsou pouze bílé jogurty se skutečně živou biokulturou a sýry kozí a ovčí, mozzarela, sýr feta. Vyloučit tavené sýry, jogurty s ovocnou příchutí, mléčné pochoutky na bázi pudinku. Mléko nahradit mlékem sojovým nebo jiným rostlinným (bez chemické konzervace), sojovými produkty (tofu, tempeh), sojové jogurty. Sója není ale vhodná pro chlapce a muže.

Velmi vhodné jsou ořechy a semena (pozor na plísně).

Tuky a oleje používat přírodního charakteru, tzn. rostlinné oleje v podobě tekuté, nejlépe za studena lisované, máslo a sádlo klasické obyčejné. Žádné ztužené rostlinné tuky, margaríny a jiné dietní a light (obsahují transmastné kyseliny, paradoxně poškozující cévy a srdce).

Denně jíst obilí a to celá zrna a výrobky z nich - rýži natural, chléb hrubozrnný nebo z naklíčených zrn, pohanku celou, obilné vločky, jáhly, oves, kroupy a další. Používat naklíčené obilí. Mouku používat celozrnnou místo bílé.

Luštěniny používat častěji, než jsme zvyklí, zvlášť v zimě.

Zeleniny jíst minimálně 50% z denní dávky potravy, z toho vždy určitou část v syrovém stavu (v létě více syrové). Denně jíst kvašenou zeleninu (zvlášť důležité je to v zimě), naučit se kvasit doma.

Omezit brambory (pokud chceme předejít kloubním potížím).

Vyloučit bílý cukr, sladkosti, sušenky, sirupy, neužívat umělá sladidla. Jako náhražku bonbónů dětem kupovat čerstvé ovoce, v krajním případě bonbóny z hroznového cukru. Vyloučit čokoládu, nahradit carobem.

Jíst ovoce v přiměřeném množství, převážně dopoledne, nepřehánět. Sušené ovoce užívat k doslazování obilných sladkých pokrmů, jíst samostatně omezeně.

Dodržovat pitný režim. Nepít ovocné džusy (je možno ředit s čistou vodou, pak občas), ochucené vody a limonády, ovocné čaje, minerálky velmi omezeně. Pít čistou pramenitou vodu nejlépe čepovanou v přírodě (nebo nechat vodu zmrznout a pak roztátou pít), zelené a bylinné čaje. Z alkoholu je vhodné víno suché, občas kvalitní pivo z chmele.

Velmi omezit kávu, nahradit obilnou - meltou.

Jídlo zbytečně nekombinovat.

Nepřejídat se. Jíst úměrně vydanému pohybu.

Vařit i jíst s láskou :-)

• Velmi doporučujeme

(z vlastní zkušenosti) zakoupit aktivátor vody Aquarion. Kromě mnoha jiných příznivých zdravotních účinků je používání vody z Aquarionu velmi užitečné v kuchyni.
Zásaditá voda - je lahodná, dává vyniknout chutím potravin, zkracuje dobu namáčení potravin a jejich vaření - šetří energii.
Kyselá voda slouží jako nejpřirozenější nechemická dezinfekce na oplachování potravin, ale také pracovních ploch a jiného vybavení v kuchyni.