Výukové programy naší Akademie celostního zdraví

Radovat se je láska

Citát

Úspěch? Síla? Kreativita?
Téměř každý výjimečný úspěch začíná tím, že se dotyčný dostane do neřešitelné situace – finančně, mentálně, psychicky. V této bezvýchodné situaci si pak člověk řekne: A mám toho dost. Takhle žít nechci.
Člověk se začne dívat víc do sebe a náhle nachází talenty, schopnosti, touhy a rozhodnutí, pohnout se dál.
Nežádej, aby se tvůj život stal lehčím. Spíš se zaměř na sílu, žádej o sílu. Raduj se z překážek a výzev, neboť ony v sobě skrývají dary v podobě rozvoje tvých schopností a tvého charakteru.
Podívej se problémům do očí a projev, co v tobě je. Rozhodni se pro rozhodnost a jednej. A uvidíš, jak rychle se okolnosti tvého života změní k lepšímu.
Karl Pilsl

Poslední komentáře

Na okraj

Lidé žijící ve městech se znečištěným ovzduším nemají tolik vitamínu D jako lidé z venkova. Dým a smog pohlcují totiž ultrafialové paprsky slunce, které jsou zodpovědné za tvorbu vitamínu D v našem těle.

Odkazy

Luštěniny, Obiloviny, Mléko

Luštěniny Jsou důležitým zdrojem bílkovin (sója je potravinou vůbec nejbohatší na bílkoviny a vitamíny skupin E a B). Obsahují vlákniny, nenasycené mastné kyseliny a vitamíny. Obsahují větší množství vápníku než například mléko.

Obiloviny Jsou nejstarší potravinou lidstva, a přesto jsou jedinou potravinou, jejíž spotřeba v současné době klesá. Obiloviny jsou hlavních zdrojem složitých sacharidů, bílkovin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny. Ale pozor! Ne obiloviny omílané! Omílání obilného zrna je dnes činností trestuhodnou. Přináší obrovské ztráty a lidem utrpení v podobě nádorů, arteriosklerózy, kloubních obtíží, alergií, cukrovky a dalších degenerativních chorob.

Mléko Je zdrojem bílkovin (3,4%) a tuku, který obsahuje dvojnásobnou převahu nasycených mastných kyselin oproti nenasyceným, dále je zdrojem minerálních látek, vitamínů a sacharidů. Mléčná bílkovina ale obsahuje kasein, který je pro lidský organismus nevýhodný, podporuje ukládání cholesterolu v cévách. Mléčný tuk patří k nejvíce sklerotizujícím tukům (podporuje kornatění cév). Mléčná bílkovina může být zdrojem alergií. Způsobuje také vytváření hlenu, čímž se podílí na zahleňování dutin a dýchacího traktu a udržuje záněty sliznice. Pokud zvažujeme obsah vápníku, tak stejné množství obsahuje například kapusta, fazole nebo sója, dvojnásobné množství pak sardinky a desetkrát více třeba mák. Při konzumaci mléka nezapomínejte, že pro vstřebání vápníku jsou důležité enzymy, které se ale již při 50°C ničí, proto nikdy nevolte mléko trvanlivé!

Z mléčných výrobků je nejvhodnější jogurt a zkvašované výrobky, ovšem neslazené.

Rozhodně se nedoporučují konzumovat sýry (jakékoliv), které obsahují sířidla. Dnes vesměs všechny běžně prodávané sýry je obsahují. Pouze některé domácí výrobny sířidla nepoužívají a upřednostňují klasickou, i když zdlouhavější výrobu přírodních sýrů.