Výukové programy naší Akademie celostního zdraví

Radovat se je láska

Citát

Když je člověk doopravdy šťastný, tak nic na tom světě neřeší. A není nad to, než když se lidé ze života těší. Proto mějme se víc rádi a nedělejme si to čím dál tím víc těžší.

H. Volf

Poslední komentáře

Na okraj

Jste schopni zkonzumovat 1 kg slunečnicových semen nebo 1,6 kg mandlí? Není snazší pro stejné množství vitamínu E spolknout jednu tabletu Mega Vitaminu E?

Odkazy

Luštěniny, Obiloviny, Mléko

Luštěniny Jsou důležitým zdrojem bílkovin (sója je potravinou vůbec nejbohatší na bílkoviny a vitamíny skupin E a B). Obsahují vlákniny, nenasycené mastné kyseliny a vitamíny. Obsahují větší množství vápníku než například mléko.

Obiloviny Jsou nejstarší potravinou lidstva, a přesto jsou jedinou potravinou, jejíž spotřeba v současné době klesá. Obiloviny jsou hlavních zdrojem složitých sacharidů, bílkovin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny. Ale pozor! Ne obiloviny omílané! Omílání obilného zrna je dnes činností trestuhodnou. Přináší obrovské ztráty a lidem utrpení v podobě nádorů, arteriosklerózy, kloubních obtíží, alergií, cukrovky a dalších degenerativních chorob.

Mléko Je zdrojem bílkovin (3,4%) a tuku, který obsahuje dvojnásobnou převahu nasycených mastných kyselin oproti nenasyceným, dále je zdrojem minerálních látek, vitamínů a sacharidů. Mléčná bílkovina ale obsahuje kasein, který je pro lidský organismus nevýhodný, podporuje ukládání cholesterolu v cévách. Mléčný tuk patří k nejvíce sklerotizujícím tukům (podporuje kornatění cév). Mléčná bílkovina může být zdrojem alergií. Způsobuje také vytváření hlenu, čímž se podílí na zahleňování dutin a dýchacího traktu a udržuje záněty sliznice. Pokud zvažujeme obsah vápníku, tak stejné množství obsahuje například kapusta, fazole nebo sója, dvojnásobné množství pak sardinky a desetkrát více třeba mák. Při konzumaci mléka nezapomínejte, že pro vstřebání vápníku jsou důležité enzymy, které se ale již při 50°C ničí, proto nikdy nevolte mléko trvanlivé!

Z mléčných výrobků je nejvhodnější jogurt a zkvašované výrobky, ovšem neslazené.

Rozhodně se nedoporučují konzumovat sýry (jakékoliv), které obsahují sířidla. Dnes vesměs všechny běžně prodávané sýry je obsahují. Pouze některé domácí výrobny sířidla nepoužívají a upřednostňují klasickou, i když zdlouhavější výrobu přírodních sýrů.