Výukové programy naší Akademie celostního zdraví

Radovat se je láska

Citát

Vaše zdraví v osmdesáti - to jsou zisky nebo ztráty z investic, které jste až dodnes do svého zdraví vložili.

---

Poslední komentáře

Na okraj

Víte, že jedna gelová kapsle Beta Carotene obsahuje tolik betakarotenu jako 14 ks meruněk?

Odkazy

Tuky

Tuky - tuků konzumujeme obecně přebytek.

Je prokázána souvislost mezi množstvím přijatého tuku a hladinou cholesterolu v krvi a tím i zvýšením výskytu cévních onemocnění. Dále souvislost mezi některými druhy nádorů, například prostaty, tlustého střeva, prsu, vaječníků. V nadbytku tuku odchází stolicí řada vitamínů rozpustných v tucích. Na mastné kyseliny se také váže vápník, čímž dochází k degeneraci zubů a kostní tkáně, vzniká osteoporóza, degeneruje slinivka, srdce, objevuje se únava a malátnost.

Tuky tvoří dvě skupiny - nenasycené mastné kyseliny, ty jsou životně důležité a nasycené mastné kyseliny, které slouží výhradně jako zdroj energie. Nejideálnější pro lidský organismus jsou rostlinné tuky vázané v semenech. Tuky živočišné bychom měli výrazně snížit a přitom nezapomínat na tuky vázané v uzeninách, mase a mléčných výrobcích.