Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné poradenství a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Když Ti život předkládá důvody k pláči, ukaž mu, že máš tisíc a jeden důvodů k smíchu.

neznámý autor

Poslední komentáře

Na okraj

Prodlužme si aktivní život užíváním koenzymu Q10. Pro zdravého jedince se doporučuje 10 - 30 mg denně. Jste zdravý jedinec?

Víte tohle o tucích?

Tuky jsou nezbytnou součástí naší stravy, ale neustále se mění názory na to, které tedy tuky máme jíst a které ne?

Často tvrzení odborníků bývají za čas prosazování prohlášena za mylná.

Příkladem je informace, že živočišné tuky (nasycené) bychom neměli konzumovat, protože jsou přímou příčinou oběhových onemocnění a rakoviny.

Představte si, že tzv. arteriální plak (ona usazenina v cévách, která způsobuje cévní ucpání) je tvořen převážně nenasycenými tuky (rostlinného původu)! To je šok!

Především pro všechny, kdo upřednostňují rostlinnou stravu!

Vysvětlení je jednoduché. Pro naše tělo jsou potřebné jak nasycené, tak nenasycené tuky, problémy si způsobujeme sami a to tepelnou úpravou, vysokými teplotami. Při nich totiž vznikají tzv. trans-mastné kyseliny, a to z tuků živočišných i rostlinných (s výjimkou olivového oleje).

K výjimečnému smažení tedy používejte olivový olej či vepřové sádlo.

Dalším překvapením se může zdát přímá souvislost mezi množstvím konzumovaných rostlinných olejů a rakovinou prsu.

Čím více zdravých olejů, tím menší riziko.

Dále je dokázáno, že strava s vysokým obsahem tuků nevede k vysokému cholesterolu a obezitě.

Naopak strava s nízkým obsahem tuků (především Omega 3) zvyšuje riziko depresí, rakoviny, psychologických problémů, chronické únavy, násilí a sebevražd.

Je rozšířen názor, že z mořských ryb nejsou příliš vhodné ty mastné (např. makrela), opak je ale pravdou.

Člověk by měl 2-3x do týdne sníst porci tučné mořské ryby (ovšem ne smažené!).

Víte, že olivy a olivový olej jsou přínosem pro zdravé kosti?

Obsahují totiž látky, které potlačují zánětem vyvolané oslabení kosti, na něž pak navazuje osteoporóza. Takže kromě vápníku s hořčíkem, resveratrolu z červeného vína a výtažku z borůvek a zeleného čaje (Xantho Plus) je denní konzumace olivového oleje zásadní (může být i olivový olej z listí, tzv. z pokrutin).

Víte, že nejpodstatnějším iniciátorem vzniku cukrovky II. typu jsou právě trans-mastné kyseliny a nasycené (živočišné) tuky?

Pozor na skryté trans-mastné kyseliny! Především v tukovém pečivu, sušenkách, krekrách, pečených a smažených pokrmech fast food, salátových dresincích, majonézách!

Jezte tedy největší množství olivového oleje, následuje rybí tuk v podobě tučných mořských ryb, a nutně je třeba doplnit Omegou 3 ve formě doplňku stravy.

Souhrně:

  • Vysoký příjem tuků může přispět k rozvoji rakoviny tlustého střeva, konečníku, prostaty a ke vzniku obezity.
  • Vysoký příjem tuků není příčinou infarktu myokardu a vysoké hladiny cholesterolu.
  • Není vhodné nahradit všechny živočišné tuky rostlinnými.
  • Neexistuje výživový styl, který by zajistil všechny esenciální (životně nutné) nenasycené mastné kyseliny.
  • Rybí tuky (oleje) jsou zdroje esenciálních omega-3 mastných kyselin, jejichž vliv je jednoznačně pozitivní.
  • Pravidelná konzumace olivového oleje snižuje celkový cholesterol.
  • Vyhněte se nekvalitním margarínům, nepoužívejte ztužené rostlinné tuky.
  • Používejte čerstvé máslo, nikdy na něm však nesmažte, do jídla přidávejte čerstvé a to jen rozehřát.
  • Omezte na minimum sladkosti obsahující tuk (výjmkou je hořká čokoláda).
  • Zásadní snížení příjmu tuků docílíte omezením konzumace uzenin a (tučného) masa a tím, že nebudete při přípravě pokrmů přidávat mnoho nevhodného oleje.
  • Zabraňte konzumaci jakýkoliv přepálených tuků.
  • Můžete být bez másla, uzenin a tučného masa, ne však bez ryb a rostlinné potravy obsahující tuky (luštěniny, ořechy, semena).

Mám pocit, že všechno vlastně víme, jen to z různých důvodů nechceme slyšet.

Že bychom se báli změny? Nebo byli líní? Nebo máme svůj rozum? Nevadí, každý si svou cestičku musí najít sám, třeba s popostrčením nějaké nemoci.

A pokud chcete něco změnit, nemusíte všechno hned, začněte malými krůčky, každý dobrý.... :-)

Můžete začít třeba nadstavbovým modulem ZÁKLADŮ CELOSTNÍHO ZDRAVÍ: Jak uživit své buňky

čerpáno z mé oblíbené knihy oblíbeného autora P. Fořta: Tak co mám jíst?

s láskou vaše Empatia