Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné poradenství a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

V Božím světě nevydržíte žít příliš dlouho; nejsou tam restaurace ani toalety.

Róši Sazaki

Poslední komentáře

Na okraj

Vlasy představují svobodu a moc. Silný růst vlasů je důkazem velké nervové síly.

Zdravý paradox

Trochu povídání na začátek

Počet nemocných lidí je podle mého skromného názoru největší paradox dnešní doby.

V porovnání s jakoukoli dosavadní dobou máme nejlepší lékařskou péči, nejméně událostí ohrožující náš život a zdraví a nejjednodušší přístup k potravě a pitné vodě a přesto stále větší procento lidí je sužováno chorobami.

Je pravda, že jsme vystaveni určitému stresu. 

Že nás vyhodí z práce, že nás opustí partner, že nestihneme vlak… Ale troufnu si tvrdit, že stres způsobený strachem zda vás upálí jako čarodějnici, zda vypukne další mor nebo že musíte do války byl o trošku horší.

Průměrná délka života je sice mnohem delší, než kdy dřív, ale v podstatě jen proto, že v dnešní době přežijí několik (desítek) let i lidé s takovými nemocemi, které by vás před 100 lety zabili v zárodku. Transplantace orgánů, dostupnost medikamentů potlačujících projevy nemocí a akutní ambulantní péče při úrazech.

Nechápejte mě špatně, všechno z toho je super, ale také to způsobilo, že lidská mentalita se dostala do fáze, kdy jednotlivci přestávají nést zodpovědnost za svoje zdraví a přesunují ji na doktory, terapeuty, psychology, atd.

Je to dobře? Je to špatně? Odpověď nechám na vás.

Podle mě dostupnost prakticky všeho způsobila dva civilizační problémy – lenost a nedostatek času.

A právě o tom je tento článek.

Jeden z praktických tipů na zdravější stravování pro lenochy, co mají napilno. 

Druhá část – JÍDLO!!!

Pečená cizrna – lepší popcorn. Proč lepší? Proto!

Pečená cizrna je křupavá mňamka, ideální pro chvilky u televize, zobání při práci na počítači, nebo třeba místo krutonů do polévek a salátů. Nejlepší na ní je (kromě toho, že je plná minerálů, vitamínů a aminokyselin), že ji můžete dochutit jak chcete. Může být sladká, slaná nebo třeba ostrá. A navíc je tak jednoduchá na přípravu!

  • Krok 1

– suchou cizrnu nasypte do mísy (ano mísy, ne misky, protože jakmile to ochutnáte budete toho dělat hodně) s vodou a nechte přes noc namočit. Doporučuji suchou namísto plechovek, je to o polovinu levnější a cizrna v plechovce je už ochucená, tím pádem nás to limituje.

  • Krok 2

– Uvařte cizrnu (pokud jste namáčeli v hrnci, ve kterém ji budete vařit, vyměňte vodu), cca 10-15 minut (zde musíte zapojit první mozkový závit, protože pokud chcete sladký „popcorn“ musíte vařit v neosolené vodě, pokud slaný tak v osolené).

  • Krok 3

– Sceďte uvařenou cizrnu a nechte okapat. 

  • Krok 3.5

– Toto platí jen pro slaný popcorn. Zatímco necháváme cizrnu okapat, smíchejte v hrnci po vaření (protože přece na tak jednoduchý recept nebudeme používat víc nádobí) sůl, pepř a koření dle libosti – například můj oblíbený mix kari a pálivá paprika – se lžící oleje. Přidejte okapanou cizrnu a důkladně promíchejte. Cizrnu na sladký popcorn promíchejte pouze s olejem.

  • Krok 4

– Vysypte cizrnu na plech vystlaný pečícím papírem a pečte v troubě předehřáté na 220 stupňů cca 10 minut, nebo až bude křupavá. 

  • Krok 4.5

– Toto platí jen pro sladký popcorn. Pár minut než bude cizrna upečená vyndejte plech, přesypte cizrnu zpět do hrnce (pořád žádný bordel navíc), polijte lžící medu, nebo javorového sirupu, nebo stévií nebo jiným sladidlem které preferujete a můžete posypat kakaem, nebo skořicí, nebo kokosem, atd. Představivosti se meze nekladou. Vysypte zpět na plech a dopečte do křupava.

  • Krok 5

– Tadáááá! 

A je to, zdravé zobání ke každé příležitosti. Zabere to cca 30 minut práce a můžete ji dělat ve větších dávkách, protože vydrží několik dní. 

Třetí část – co by to byl za článek o stravě bez poučení?

Zdravé stravování neznamená žít podle pravidel vytesaných do kamene. Pokud je to otrava a nic vás do toho nenutí, tak vás to přestane bavit a je z toho dieta. A co mají všechny diety společné? Dříve nebo později (buďme upřímní, dříve) skončí.

Zdravé stravování je nacházení vlastní cesty, která je zábavná, chutná a dává smysl. Jedním z příkladů je například nahrazení chipsů, popcornu, křupek a sladkostí něčím jako je pečená cizrna. Dobrou chuť!

A pro nacházení vlastní cesty musíte vědět, kdo jste, k čemu máte sklony, jak trávíte, co vám prospívá a co vám škodí. A to se můžete dozvědět v Základech celostního zdraví v nadstavbovém modulu Jak uživit své buňky na AKADEMII CELOSTNÍHO ZDRAVÍ

s láskou vaše Empatia (Jakub)