Dotaz

Vážená paní Matoušová.
Dlouho jsem se neozvala … 🙂
Už cca půl roku mě bolí záda v bederní oblasti. Bolest vystřeluje do oblasti pánve i nohou. Z potíží jsem vynila cvičení pilates. Ale po vánoční pauze mě záda kupodivu bolet nepřestala. A tak jsem koukla na Vaše stránky a snažila se dopátrat příčinu(dotaz Kostrčový syndrom). A zase mi píšete to samé, jen jinými slovy.(“Žena nechce přijmout muže nebo ho nepřijímá takového, jaký je s jeho dominantní rolí …”). Pořád dokola. I na moje migrény jste mi to napsala. Ale já se snažim. Skoukla jsem o migrénách webinář. A pracuji na sobě. Ale nejspíš to tedy pořád není ono. Co proto udělat více? Je pravda, že jsem již 3. rokem na mateřské. Děti pořád “tahám” , takže záda by bolet mohla, dokonce i s tím překyselením souhlasím, protože moje stravovací návyky jsou poslední dobou z nedostatku času (2 malé děti) velmi špatné. Rozhodla jsem se tedy pro detoxikaci a změnu životosprávy. Mám tu ještě Yukku od Vás, tak začnu asi tím. No a hlavně stále se snažit pochopit svou ženskou roli. A přečtu si 4dohody … Já vlastně ani radu nepotřebuju. Vím, co mi odpovíte, tak Vám jen chci říct, že se budu snažit dál. A víc. 🙂 Díky. Mějte se fajn.

Odpověď

Já vás zdravím! 🙂
Vůbec nepochybuji, že se snažíte a krásně reálně, naposledy jste mi napsala: “…Měl to na starost manžel a zapomněl. Několikrát. Napočítám do deseti, řeknu mu, že to nevadí a udělám si to sama. Snažím se být lepší a lepší podle Vašich rad, ale je to hodně náročný :-))))”
Nikdy nebude hotovo, nikdy nemůžeme se přestat snažit, jsme v tom všechny ženy naprosto stejně, já jsem si to otočila jako klad. Jen na mně záleží, jaký máme s mužem vztah – no nejsem dokonalá, jedinečná a nezastupitelná? On to udělat nemůže, jen já můžu, a kdo je jediný, kdo může, tak musí 🙂 Raduju se z každé jeho odezvy na mé změny a hovím si v nich, a když se mi něco nedaří, nezlobím se na sebe, protože každý přece musíme udělat někdy nějakou chybu, bez ní bychom neviděli, jak jsme jinak dobří. Máte knížku Pravidla pro šťastnou lásku? Ta mě vážně moc pomohla…
Jinak je nádherné a musela jsem se smát, jak máme stále tendenci vymlouvat se na něco zvenčí: pilates, tahání dětí, málo času… 🙂
Radila bych vám, ačkoliv vás bolí záda, trošku víc si naložit. Začít se někde v něčem realizovat, něco maličko dělat. Potřebujete pracovat – ne doma a kolem dětí, ale někde, kde za sebou uvidíte výsledek. Možná si řeknete, že máte moc práce s dětmi a není čas – je. Uvědomte si přece, že vaše děti nepotřebují, abyste se jim naprosto oddala, abyste přestala dělat to, co vás baví a co dělat potřebujete, vaše děti potřebují jen vaši blízkost, potřebují s vámi být doma. A vy můžete s nimi doma pracovat. Děti se vychovávají tím, jak rodiče žijí, co děti vidí a slyší, co rodiče dělají. Pokud se vzdáte svých potřeb, budete marně svým dětem, až budou chodit do školy, vysvětlovat, aby stály za svým a obhajovaly si, co chtějí dělat, neustupovaly druhým. Zbytečně budete říkat, až si budou hledat svou seberealizaci, že mají myslet na to, chtějí samy a ne na to, kde se uživí a kolik si vydělají. Děti by se měly správně vychovávat v průběhu běžného fungování rodiny, maminka vaří a dítě mlátí pokličkami, pracuje na zahradě a dítě baští hlínu, šije a dítě motá nitě. I to, že matka chvíli děti odloží a řekne jim, že teď chce chvíli něco dělat bez nich, je velmi a velmi výchovné, zase děti uvidí, že i matka má právo na soukromí a ony to musí respektovat. Vím, že s malými dětmi je to složitější, ale jde to! (mí synové mají od sebe 16 měsíců, dceři bylo pět, takže vím).
Tím, že začnete dělat něco pro sebe (práci!), tak budete spokojenější a také vám lépe půjde být doma víc ženou, ráda přijmete mužovu dominantní roli, protože budete vidět i za sebou práci, věřte mi to.
Zkuste očistu střeva a zkuste víc dbát o svou stravu – to, co vaříte a jíte vidí opět vaše děti, tím je vychováváte. Já se naopak, když byly děti malé, naučila vařit zdravě – zelenina do hrnce, rýže a hotovo, v jednoduchosti je síla a hlavně to prospívá dětem i vám. Až dojíte juku, dejte si Spirulinu Chlorelu, myslím, že u vás jde spíš o to, nezapomínejte doplňovat minerály a vitamíny, ať se nesesypete. Změkčujte tkáně třeba Lecitinem nebo pupalkou a posilujte břišní svalstvo, třikrát denně pár cviků po pár minutách. Posilujte pánevní dno.
Děkuji vám za príma dotaz, potěšil mě! 🙂
MMatoušová – vaše Empatia s láskou
 

Zpět na přehled všech dotazů

Kam dál?