Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné odborné poradenství a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Ten, kdo se nechá týrat, nemůže mít tuto autoritu rád. Musí ji litovat a nebo nenávidět. Avšak neměl by soucit postrádat. Hlavně se s omezencem nehádat. A pravé důvody toho nešťastníka měl by znát. A při setkání s tímto zlem je velmi dobré se ovládat. Vždyť jedině pohodou a klidem můžeš vyhrávat.

H. Volf

Poslední komentáře

Na okraj

Museli byste vypít 10 lahví červeného vína a zkonzumovat 4 kg lososa, abyste získali resveratrolu a koenzymu Q10 jako v jediné kapsli přípravku Resveratrol PLUS!

Jak snížit hladinu cholesterolu přirozeně v 25 jednoduchých (!) krocích

Existuje spoustu přírodních prostředků pomáhajících snížit hladinu cholesterolu, které často slibující rychlé výsledky bez jakékoli námahy požadované z vaší strany.

Ale i když je pravda, že existuje spousta možností, jak udržet hladinu cholesterolu pod kontrolou, může to být tak jednoduché, jako obměna několika jídel ve vaší stravě za zdravější možnosti, zařadit nebo změnit cvičení nebo přidání doplňku nebo dvou do vaší stravy.

Podíváme se na 28 jednoduchých metod, jak snížit hladinu cholesterolu a jak můžete ovlivnit vaše zdraví.

Zdravé hladiny cholesterolu – normální rozsahy

Krevní test lipidového profilu uvádí hladiny cholesterolu a triglyceridů v krevním řečišti. Zdravotnické organizace stanovily stanovený rozsah celkového, špatného LDL a dobrého HDL cholesterolu a triglyceridů, ale nejdůležitější věc, kterou je třeba při hledání toho, jak snížit hladinu cholesterolu přirozeně, je poměr LDL k HDL cholesterolu, který by měl být přibližně 2: 1.

Nebezpečí vysokého cholesterolu

Cholesterol je přirozeně se vyskytující látka jater, kterou organismus vyžaduje pro správnou funkci buněk, nervů a hormonů.

Ačkoli vaše tělo potřebuje cholesterol, nadbytek cholesterolu se může vybudovat a vytvářet tukové plaky na stěnách tepen, což snižuje tok krve do životně důležitých oblastí těla. Pokud se problém nadále šíří, může významně zvýšit riziko srdečního záchvatu nebo mrtvice.

Co způsobuje vysoký cholesterol?

Věřte tomu nebo ne, odpověď jde daleko za vysokou hladinou cholesterolu.

Zatímco cholesterol je normálně udržován v rovnováze, nezdravá strava s vysokým obsahem hydrogenovaných tuků a rafinovaných sacharidů může narušit tuto jemnou rovnováhu, což vede ke zvýšení hladiny cholesterolu. Tato nerovnováha se projevuje zvýšeným LDL (špatný cholesterol) a nízkým HDL (dobrý cholesterol), což zvyšuje riziko srdečního záchvatu nebo mrtvice. Jiné příčiny mohou zahrnovat fyzickou nečinnost, cukrovku, stres a hypotyreózu.

Mějte však na paměti, že všechen cholesterol není tvořen stejně.

LDL cholesterol, známý také jako "špatný cholesterol", je forma, která se může stavět na stěnách arterií a zvýšit riziko srdečních onemocnění. HDL cholesterol, na druhé straně, je často nazýván "dobrým cholesterolem", protože se pohybuje krví, odstraňuje škodlivý cholesterol z tepen, čímž pomáhá zlepšit zdraví srdce.

Takže jak můžete snížit hladinu LDL cholesterolu a zvýšit HDL cholesterol tak, abyste udrželi své srdce ve špičkové kondici?

Zde je několik jednoduchých způsobů, jak snížit LDL cholesterol a celkový cholesterol, aby se podpořilo lepší zdraví srdce.

Jak snížit hladinu cholesterolu přirozeně: 28 kroků

Jídlo

Není třeba sledovat dietu s nízkým obsahem cholesterolu, pro uchování zdravého rozsahu LDL cholesterolu. Jednoduché začlenění několika jídel, které snižují hladinu cholesterolu ve vaší stravě denně, může pomoci snížit hladinu cholesterolu a triglyceridy, aby se optimalizovalo zdraví vašeho srdce.

Zde je několik z nejlepších potravin snižujících hladinu cholesterolu:

1. Olivový olej

Nabitý zdravými nenasycenými tuky snižuje hladinu LDL cholesterolu, čímž zlepšuje zdraví srdce.

2. Zelenina

Zelenina je jednou z nejdůležitějších potravin hustých na živiny, což znamená, že mají vysoký obsah vitamínů, minerálů a vlákniny, které podporují zdraví srdce, avšak mají nízkou hodnotu kalorií. Není divu, že studie zjistily, že jíst více zeleniny je spojeno s nižšími hladinami LDL cholesterolu jak u mužů, tak u žen.

3. Ořechy

Ořechy jsou bohaté na vlákninu a zdravé tuky, což z nich činí vynikající doplňky stravy, pokud hledáte způsob, jak snížit hladinu cholesterolu. Jedna souhrnná studie 25 studií ukázala, že jíst více zdravých ořechů bylo spojeno s nižšími hladinami celkového a LDL cholesterolu plus snížením triglyceridů.

4. Semena

Výživná semena, jako je například lněné semínko, snižují jak hladinu celkového cholesterolu, tak hladinu LDL, aby vaše srdce bylo zdravé.

5. Losos

Mastné ryby jako losos jsou nabité užitečnými omega-3 mastnými kyselinami, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu a zmírňují záněty ke zlepšení srdečního zdraví.

6. Kurkuma

Díky přítomnosti silné sloučeniny, která se nazývá kurkumin, bylo prokázáno, že kurkuma redukuje hladiny celkového a LDL cholesterolu v krvi.

7. Česnek

Známý díky bohatým vlastnostem podporujícím zdraví, výzkum ukazuje, že česnek může dokonce ovlivňovat i hladiny cholesterolu. Podle jednoho hodnocení 39 studií může konzumace česneku pravidelně po dobu alespoň dvou měsíců snížit hladinu cholesterolu, aby se snížilo riziko srdečních onemocnění.

8. Okra

Tato oblíbená rostlina má vysoký obsah vlákniny, draslíku a antioxidantů a může přispět k lepšímu zdraví srdce. Jedna studie na zvířatech ukázala, že extrakt z okry byl schopen účinně snižovat hladinu cholesterolu a cukru v krvi u obézních myší.

9. Fazole a luštěniny

Přidání luštěnin do stravy může mít velký vliv na zdraví srdce. Studie ukazují, že dieta bohatá na luštěniny, jako je čočka, fazole a hrách, je spojena s nižší hladinou cholesterolu v krvi.

10. Sladké brambory

Tato chutná hlíza obsahuje několik zdravých proteinů a sloučenin, které prokázaly, že snižují hladinu cholesterolu u zvířat.

11. Zelený čaj

Bohatý na antioxidanty a katechiny, zelený čaj je jedním z nejzdravějších nápojů, které můžete přidat do své rutiny. Studie ukazují, že konzumace zeleného čaje může snížit hladinu celkového a LDL cholesterolu.

12. Persimmon (Kaki)

Zahrnutí několika porcí tohoto výživného citrusového ovoce do své každodenní stravy by mohlo mít zásadní dopad na zdraví srdce. Jedna studie zjistila, že konzumace vlákniny extrahované z ovoce persimmonu byl účinný při snižování hladiny cholesterolu u dospělých.

13. Avokádo

Avokádo má vysoký obsah vlákniny, draslíku a zdravých tuků, které mohou pomoci udržet hladinu cholesterolu pod kontrolou. Nejenže se ukázalo, že avokádo zvyšuje hladinu dobrého HDL cholesterolu, ale může také snížit celkový a špatný LDL cholesterol. 

14. Celá zrna bez glutenu

Celá zrna byla spojena s nižšími hladinami cholesterolu a zlepšením srdečního zdraví. Ale protože lepek může být velmi zánětlivý, je nejlepší zvolit si celá zrna bez lepku, jako je pohanka, quinoa a hnědá rýže.

Potraviny, které je třeba se vyvarovat

Čištění vaší stravy je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak snížit hladinu LDL a zlepšit zdraví srdce. Neexistuje žádný důvod, proč byste ze stravy měli vynechat potraviny s vysokým obsahem cholesterolu; ve skutečnosti ve vejcích, červeném masu, mléčných výrobcích a dalších potravinách, které mohou být součástí moderního stravování, je cholesterol obsažen.

Místo toho se zaměřte na vyřazení těchto čtyř potravin ze stravy jako jednoduchou metodu, jak snížit hladinu cholesterolu:

1. Cukr a rafinované uhlohydráty

Přidaný cukr a rafinované sacharidy z ultra-zpracovaných potravin mohou rozházet váš poměr cholesterolu tím, že snižují hladinu cholesterolu v krvi.

2. Alkohol

Ačkoliv sklenka červeného vína může být skutečně přínosem pro zdraví srdce, těžké pití může mít škodlivé účinky na hladinu cholesterolu. Udržujte konzumaci alkoholu v ustálených podmínkách tím, že přidáte 1-2 porce denně za účelem optimalizace zdraví srdce.

3. Kofein

Přehánění na kofeinových nápojích, jako je káva, soda nebo energetické nápoje, může způsobit zvýšení hladiny cholesterolu u některých lidí. Omezte kávu na 1-2 hrnky denně, abyste udržovali hladinu cholesterolu v rovnováze.

4. Trans tuky

Často se vyskytující u zpracovaných potravin a předem balených pečených výrobků, trans-tuky mohou zvyšovat LDL cholesterol, snižovat HDL cholesterol a zvyšovat riziko koronárních onemocnění srdce. Nejlepší je snížit příjem těchto nezdravých tuků minimalizováním příjmu zpracovaných potravin.

Doplňky

Zatímco změna vaší stravy je často účinnou metodou pro snížení hladiny cholesterolu na vlastní pěst, přidání několika doplňků snižujících hladinu cholesterolu může zvýšit účinky ještě více. Zde jsou některé doplňky, které můžete začít používat:

1. Rybí olej (1000 až 2000 miligramů denně)

Plný omega-3 mastných kyselin, které jsou zdravé pro srdce, může být rybí olej zvláště přínosný, pokud se ryby nedostanou na váš talíř minimálně jednou týdně. Rybí olej je účinný při zvyšování hladiny dobrého HDL cholesterolu v krvi, který vylučuje LDL cholesterol z tepen. 

2. CoQ10 (200-300 miligramů denně)

CoQ10 je koenzym, u kterého se ukázalo, že je užitečný při snižování hladiny cholesterolu. Funguje tak, že odstraňuje nadměrný cholesterol a zabraňuje ateroskleróze, aby vaše tepny byly čisté.

3. Niacin (1500 miligramů denně)

Niacin, také známý jako vitamin B3, se běžně používá při léčbě vysokého cholesterolu. Ve skutečnosti se prokázalo, že niacin snižuje hladiny triglyceridů a snižuje hladiny LDL cholesterolu a současně zvyšuje příznivé hladiny HDL cholesterolu.

4. Červená kvasnicová rýže (1200 miligramů dvakrát denně)

Odvozená z fermentace bílé rýže, jedna analýza ze 13 studií ukázala, že červená kvasnicová rýže byla účinná při snižování jak triglyceridů, tak LDL cholesterolu.

5. Česnek (500 miligramů denně)

Kromě přidání česneku do vaší stravy můžete také zvážit přidání česneku do vaší přírodní lékárničky. Zejména esenciální česnekový extrakt má vlastnosti, které snižují hladinu cholesterolu, jak se ukázalo ve studiích jak na člověku, tak na zvířatech.

Téměř vše najdete v našem eshopu

Cvičení

Když přijde na snížení hladiny cholesterolu, dodat tělu spoustu fyzické aktivity je stejně zásadní jako provedení úprav stravy. Zde jsou dva typy cvičení, které mohou mít velký vliv na zdraví srdce:

1. Aerobní cvičení

Aerobní cvičení neboli kardio cvičení jsou formou cvičení, které pomáhá posilovat vaše srdce a plíce. A kromě toho, že vás udrží v kondici, studie ukazují, že aerobní cvičení může také pomoci snížit hladinu cholesterolu. Chůze, běh a jízda na kole jsou jen několik z jednoduchých způsobů, jak dostat svou denní dávku kardia.

2. Trénink v přidanou vahou

Rezistentní trénink je forma fyzické aktivity, která nutí vaše svaly k tomu, aby se stáhly, budovali sílu a vytrvalost. Některé výzkumy také ukazují, že rezistentní trénink může mít příznivý vliv na zdraví srdce a může také snížit celkový a LDL cholesterol. Cvičení s vlastní vahou nebo zvedání činek, jako jsou dřepy nebo výpady, jsou některé příklady odporového tréninku, které můžete přidat do své rutiny.

Opatření

Ačkoli jsou všechny tyto metody, jak snížit hladinu cholesterolu, účinné, mějte na paměti, že by měly být kombinovány s jinými zdravými návyky pro maximalizaci jejich účinnosti. Účinky snížení hladiny cholesterolu díky zdravé výživě mohou být například zesíleny, když jsou spojeny s pravidelným cvičením a dostatečným spánkem.

Shrnutí toho, jak snížit hladinu cholesterolu přirozeně

Pokud jde o způsob, jak snížit hladinu cholesterolu, modifikace stravy a životního stylu mohou být nejúčinnější.

Vyřazení nezdravých potravin za zdravé varianty, vtlačení více cvičení a vyzkoušení několika doplňků snižujících hladinu cholesterolu a esenciálních olejů může všechno pomoci udržet hladinu cholesterolu, aby se zlepšilo zdraví vašeho srdce.

Vezměte to pomalu a zkuste udělat několik malých změn každý týden, abyste pomohli snížit hladinu cholesterolu a optimalizovat celkové zdraví.

Zdroj: www.draxe.com

Pro doplnění se podívejte na duchovní příčinu vysokého cholesterolu, abyste řešili svůj problém celostně.

Kompexní program pro udržení zdraví je kurz ZÁKLADY CELOSTNÍHO ZDRAVÍ  na naší Akademii.

s láskou vaše Empatia