Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné odborné poradenství a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Nemoc je stará jako lidstvo samo a bude nás provázet do skonání věků. Neboť jsme slabí, neustále ustupující a nevěřící si, či se naopak cítíme příliš silní, býváme vzpurní a vznětliví. Nedokážeme jít po úzké čáře, vedoucí uprostřed naší životní cesty. Každý krok mimo ni zasévá do těla sémě oprav.

M. Hrabica

Poslední komentáře

Na okraj

Prodlužme si aktivní život užíváním koenzymu Q10. Pro zdravého jedince se doporučuje 10 - 30 mg denně. Jste zdravý jedinec?

Luštěniny, Obiloviny, Mléko

Luštěniny Jsou důležitým zdrojem bílkovin (sója je potravinou vůbec nejbohatší na bílkoviny a vitamíny skupin E a B). Obsahují vlákniny, nenasycené mastné kyseliny a vitamíny. Obsahují větší množství vápníku než například mléko.

Obiloviny Jsou nejstarší potravinou lidstva, a přesto jsou jedinou potravinou, jejíž spotřeba v současné době klesá. Obiloviny jsou hlavních zdrojem složitých sacharidů, bílkovin, vitamínů, minerálních látek a vlákniny. Ale pozor! Ne obiloviny omílané! Omílání obilného zrna je dnes činností trestuhodnou. Přináší obrovské ztráty a lidem utrpení v podobě nádorů, arteriosklerózy, kloubních obtíží, alergií, cukrovky a dalších degenerativních chorob.

Mléko Je zdrojem bílkovin (3,4%) a tuku, který obsahuje dvojnásobnou převahu nasycených mastných kyselin oproti nenasyceným, dále je zdrojem minerálních látek, vitamínů a sacharidů. Mléčná bílkovina ale obsahuje kasein, který je pro lidský organismus nevýhodný, podporuje ukládání cholesterolu v cévách. Mléčný tuk patří k nejvíce sklerotizujícím tukům (podporuje kornatění cév). Mléčná bílkovina může být zdrojem alergií. Způsobuje také vytváření hlenu, čímž se podílí na zahleňování dutin a dýchacího traktu a udržuje záněty sliznice. Pokud zvažujeme obsah vápníku, tak stejné množství obsahuje například kapusta, fazole nebo sója, dvojnásobné množství pak sardinky a desetkrát více třeba mák. Při konzumaci mléka nezapomínejte, že pro vstřebání vápníku jsou důležité enzymy, které se ale již při 50°C ničí, proto nikdy nevolte mléko trvanlivé!

Z mléčných výrobků je nejvhodnější jogurt a zkvašované výrobky, ovšem neslazené.

Rozhodně se nedoporučují konzumovat sýry (jakékoliv), které obsahují sířidla. Dnes vesměs všechny běžně prodávané sýry je obsahují. Pouze některé domácí výrobny sířidla nepoužívají a upřednostňují klasickou, i když zdlouhavější výrobu přírodních sýrů.