Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné odborné poradenství, nemá za cíl nahradit odbornou lékařskou péči a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Měň druhé tím, že k lepšímu změníš sebe. Výsledek tvých snah bude pak trvalý.

M. Hrabica

Poslední komentáře

Na okraj

Víte, že účinek selenu se zvyšuje, užívá-li se spolu s vitamínem E?
Selen a vitamín E zabraňují nebo zpomalují stárnutí, udržují mladé a pružné tkáně, zmírňují návaly horka a nevolnosti v klimakteriu, brání tvorbě lupů ve vlasech, neutralizují účinek některých rakovinotvorných látek a poskytují ochranu před některými nádorovými onemocněními.
POZOR! Denní dávka selenu přesahující 5mg může být toxická!

Skutečný obsah vitamínů a minerálů v ovoci a zelenině

"Zdraví je stavem celkové fyzické, mentální, sociální, ekologické a duševní pohody a není to jen pouhá absence nemoci nebo ochablosti".

Že tohoto stavu "zdraví" můžeme dosáhnout jen za předpokladu dostatečného množství výživných látek (minerálů, vitamínů, stopových prvků, zdravé vody, atd..), o tom snad nikdo nepochybuje.

Pro ty, kteří si však stále naivně nebo třeba z nedostatku informací myslí, že dostatečné množství výživných látek nám může zajistit dnešní běžně dostupná, byť tzv. zdravá strava, přinášíme následující přehled.

Podle srovnávací studie WHO obsahuje ovoce a zelenina (obecně uznávané "nejzdravější" potraviny) v dnešní době stále se snižující množství vitamínů a minerálů. Navíc se vařením ztrácí další část z těch, které ještě zbyly.

Pozn. (velmi důležitá)
Všiměte si, že je zde porovnání z let 1985 - 2002. Ale to už je zase 18 let nazpět. Jak to asi tedy musí vypadat dnes?!?!?

Obsah vitamínů
a minerálů
v potraninách
Zkoumaná
složka
Stav složky v mg/100g
potraviny v roce
Rozdíl
mezi roky
1985 1996 2002 85-96 85-02
Brokolice vápník 103 33 28 - 68% - 73%
kyselina listová 47 23 18 - 52% - 62%
hořčík 24 18 11 - 25% - 55%
Fazole vápník 56 34 22 - 38% -51%
kyselina listová 39 34 30 - 12% - 23%
hořčík 26 22 18 - 15% - 31%
vitamín B6 140 55 32 - 61% - 77%
Rajčata vápník 14 4 3 - 70% - 78%
hořčík 27 18 14 - 33% - 48%
Mrkev vápník 37 31 28 - 17% - 24%
hořčík 21 9 6 - 57% - 75%
Špenát vápník 62 19 15 - 68% - 76%
vitamín C 51 21 18 - 58% - 65%
Jablka vitamín C 5 1 2 - 80% - 60%
Banány vápník 8 7 7 - 12% - 12%
kyselina listová 23 3 5 - 84% - 79%
hořčík 31 27 24 - 13% - 23%
vitamín B6 330 22 18 - 92% - 95%
Jahody vápník 21 18 12 - 14% - 43%
vitamín C 60 13 8 - 67% - 87%

 Zdroj: Geigy Pharmakonzern, Switzerland (1985), Lebensmittellarbor Karlsruhe (1996), Sanatorium Oberthal (2002)

Podle oficiálních zpráv WHO v současnosti v běžném prostředí chybí každému z nás v běžně dostupné stravě 50% vitamínů a 60% minerálů!
Z čeho má tedy naše tělo žít? Jak můžeme být zdraví?!?!?

Toto je jen malá, ale myslíme, že velmi názorná ukázka, jak to s výživnými látkami v potravinách vypadá. Není se co divit - podle výpovědi bývalého pracovníka velkobchodu s ovocem a zeleninou vypadá distribuce zhruba takto:

1) Ovoce a zelenina se sklízí v naprosto nezralém stavu (aby vydržela transport a uskladnění). Což ale jasně znamená, že výživné látky se v ní ani nestačily objevit. Mohou v ní být jen dusitany a podobné "urychlovače" růstu a dokonalého vzhledu.

2) V okamžiku, kdy přijde objednávka (nejčastěji z nějakého obchodního řetězce), dá se určité množství zeleniny nebo ovoce do ochanné chemické atmosféry dozrát a za dva dny máme na pultě krásnou zeleninu a ovoce!

Báječné... Dobrou chuť a pevné zdraví!

Co tedy zbývá pro běžného člověka, který nemá vlastní zahradu v nezatíženém prostředí, lepšího, než kvalitní přírodní potravní doplněk? My opravdu nevíme...

Pokud vás zajímá, jak mít dostatek všeho pro své tělo, je pro vás připravený nadstavbový modul k ZÁKLADŮM CELOSTNÍHO ZDRAVÍ:

Jak uživit své buňky

S láskou vaše Empatia