Máte v rodině cukrovku?

Nestačí se jen bát a čekat, až dostane i vás. Je třeba se k ní postavit čelem stejně jako ke každé nemoci. Je lhostejné, zda měla nějakou nemoc vaše babička nebo táta, vy ji mít nemusíte!

Četli jste článek o tom, že dědičnost je pouze příležitost?

Každá nemoc je pouze naše a je třeba se o sebe starat preventivně…

Takže čtěte dál, pokud cukrovka je něco, čeho se obáváte…

Víme, že diabetes je světě velkým problémem a prediabetes není o nic menším problémem, ale je to také výzva k probuzení, která může některé povzbudit k akci.

Mezinárodní diabetická federace předpovídá, že počet prediabetiků dosáhne 2035 471 milionů.

Naštěstí výzkum ukazuje, že změny v životním stylu můžou snížit procento pacientů s prediabetickými onemocněními, kteří se stanou diabetiky z 37 % na 20 %.

Co je prediabetes?

Prediabetes je stav definovaný jako hladina glukózy v krvi nad normální hodnotou, ale pod definovanou prahovou hodnotou diabetu. Je považován za rizikový stav s vysokou pravděpodobností vývoje diabetu. Bez intervence se lidé s prediabetem pravděpodobně stanou diabetiky typu 2 do 10 let. Osoby s prediabetem mohou již mít našlápnuto v dlouhotrvajícímu poškození srdce a oběhového systému spojenému s cukrovkou.

Prediabetes je nové jméno pro poruchu, o které lékaři již dlouho vědí. Když lidé chápou, že jsou prediabetici, je pravděpodobné, že udělají změny v životním stylu, které mohou snižovat riziko vývoje diabetu 2. typu. A proto je nutné mít na paměti, že všimnout si příznaků je zásadní.

Příznaky prediabetu

Příznaky a znaky prediabetu se často nevyskytují a stav může zůstat bez povšimnutí. Lidé s prediabetem mohou zaznamenat některé příznaky diabetu, jako je pocit veliké žízně, časté močení, pocit únavy a rozmazané vidění.

Hypoglykemie je jedním z nejběžnějších symptomů prediabetu a známkou narušení metabolismu inzulínu, což naznačuje nadcházející vývoj diabetu.

Symptomy hypoglykemie se obvykle objevují rychle a mohou se lišit od člověka k člověku – ale časté příznaky zahrnují pocit neklidu nebo nervozita; pocení; pocit ospalosti nebo únavy; bledost, zmatenost a hlad; a pocit závratě.

Několik studií ukázalo spojení zvýšeného rizika chronického onemocnění ledvin s prediabetem.

Vsuvka: Ledviny podle energetické růžice okrádají o energii slinivku

Rizikové faktory prediabetu

Věk: Riziko prediabetu se rapidně zvyšuje po 45 roku.

Pohlaví: U žen se cukrovka vyvine o 50 % častěji.

Hladina glukózy nalačno mezi 100-125 mg/dl je spojována s prediabetem

Váha: Čím více máte tuku, speciálně v břišní oblasti, tím větší rezistenci mají vaše buňky vůči inzulinu

Syndrom polycystických ovarií (Stein-Leventhalův syndrom): Zjistilo se, že tento syndrom až dvakrát zvyšuje pravděpodobnost vývoje cukrovky

Vysoký tlak je jedním z rizikových faktorů prediabetu

HDL cholesterol pod 35ml/dl nebo hodnota triglyceridů nad 250 mg/dl

Nečinnost: Cvičení vám pomůže udržet kontrolu nad vaší váhou a zajistí, že přebytečnou glukózu spotřebováváte na tvorbu energie a tím udržujete vaše buňky citlivé na inzulin

Genetika: Máte větší šanci vyvinout u sebe cukrovku, pokud ji má váš přímý příbuzný, jako rodič, nebo sourozenec

Těhotenská cukrovka nebo porození dítěte, které váží víc 4,5 kg

7 Přírodních postupů léčby prediabetu

1. Shodit nadbytečná kila

Několik studií ukázalo účinnost intervencí životního stylu v prevenci diabetu s relativním snížením rizika o 40 až 70 procent u dospělých s prediabetem. Výzkumy ukazují, že zákroky týkající se životního stylu, které se zaměřují na snížení tělesné hmotnosti, jako je zvýšení tělesné aktivity a změny ve stravě, mohou významně snížit riziko vzniku cukrovky. Jedna studie zveřejněná v New England Journal of Medicine zjistila, že po provedení těchto změn životního stylu měli pacienti 58 % snížení rizika diabetu.

Další studie provedená na univerzitě George Washington ukázala, že snížení hmotnosti o každý jeden kilogram snižuje riziko vzniku cukrovky v budoucnu o 16 procent. Snížení příjmu nasycených tuků, zvýšení příjmu vlákniny a cvičení nejméně čtyř hodin týdně mělo pozitivní výsledky.

Vsuvka: Jak shodit celostně se mrkněte tady

2. Postupujte podle plánu diabetické diety

Ve snaze zhubnout a vyhýbat se prediabetickým příznakům, musíte postupovat podle plánu diabetické diety a vybrat si potraviny, které pomáhají vyrovnat hladinu cukru v krvi. Vyberte si jídla s vysokým obsahem bílkovin, vlákniny a zdravých tuků. Potraviny s vysokým obsahem bílkovin zahrnují divoký losos, hovězí maso a domácí vejce. Potraviny, které mají vysoký obsah vlákniny, zahrnují bobuloviny, fíky, hrášek, růžičková kapusta, fazole, lněné semínko a quinoa. Tyto potraviny podporují detoxikaci a pomáhají udržovat zdravou hladinu cukru v krvi. Zdravé tuky, jako kokosový olej a avokádo, mají pozitivní účinek na hladiny glukózy v krvi a pomáhají vám zvrátit příznaky prediabetu.

Velmi důležité je vyhýbat se cukru a snížit příjem sacharidů. Rafinovaný cukr zvyšuje hladinu glukózy v krvi. Cukr ze sody, ovocné šťávy a jiné sladké nápoje vstupuje rychle do krevního řečiště a může způsobit extrémní zvýšení hladiny glukózy v krvi. Namísto použití cukru používejte stévii nebo syrový med.

Vsuvka: Naše zásady zdravého stravování najdete tady

3. Chrom

Tělo potřebuje chrom v malých množstvích pro zdravé fungování. Chrómové doplňky mohou být použity k udržení správného metabolismu uhlohydrátů a lipidů, snížení chuti na sladké, předcházení inzulínové rezistenci a intoleranci glukózy a regulaci složení těla. Dietní nedostatek chrómu vede k poruchám metabolismu uhlohydrátů, zvyšuje riziko intolerance glukózy a rezistenci na inzulín a může vést k obezitě a diabetu 2. typu.

4. Hořčík

Hořčík je jedním z nejčastěji chybějícím minerálem u dospělých, odhaduje se, že 80 procent populace má nedostatek tohoto životně důležitém minerálu. Nedostatek hořčíku může vést k dalším nedostatkům živin, k problémům se spánkem a k hypertenzi, ke všem rizikovým faktorům vzniku příznaků prediabetu.

Studie z roku 2014 zveřejněná v Diabetes Care zjistila, že doplňky obsahující hořčík byly přínosné při kompenzování rizika vzniku cukrovky u osob s vysokým rizikem. Ve srovnání s těmi s nejnižším příjmem hořčíku měly osoby s nejvyšším příjmem o 37 % nižší riziko poškození metabolizmu a vyšší příjem hořčíku byl spojen s o 32 % nižším rizikem vývoje diabetu. Můžete také získat hořčík ze zelené listové zeleniny, avokáda, luštěnin, ořechů a semen.

5. Skořice

Skořice je bohatý botanický zdroj polyfenolů, který byl po staletí používán v čínské medicíně a byl prokázán, že ovlivňuje glykémii a inzulínovou signalizaci. Výzkum ukázal, že skořice má sílu pomáhat zvrátit diabetes přirozeně. Studie z roku 2011 publikovaná v časopise Journal of Medicinal Food ukázala, že příjem skořice, ať už jako celá skořice nebo jako extrakt ze skořice, má za následek statisticky významné snížení hladiny glukózy v krvi nalačno.

6. Koenzym Q10

CoQ10 je antioxidant, který chrání buňky před účinky stárnutí a pomáhá léčit zánětlivé zdravotní stavy, jako je cukrovka. Zánět s nízkým stupněm a oxidační stres jsou klíčovými faktory ve vývoji diabetu a jeho komplikací a CoQ10 hraje zásadní roli při snižování těchto nebezpečných zdravotních rizik.

Studie z roku 2014, publikovaná v časopise Journal of Diabetes and Metabolic Disorders, zjistila, že hladiny glukózy v plazmě a hladiny hemoglobinu A1C byly výrazně nižší ve skupině, která užívala doplňky CoQ10.

7. Ženšen

Ženšen je bylinka, která přirozeně potlačuje chuť k jídlu. Další výhody ženšenu zahrnují jeho schopnost zrychlit váš metabolismus a pomůže vám spalovat tuky rychleji. Studie provedená v Tang Center for Herbal Medicine Research v Chicagu měřila anti-diabetické a anti-obezitní účinky Panax ženšen bobule u dospělých myší. Po pěti dnech požití 150 miligramů extraktu z bobulí ženšenu měly myši významně nižší hladiny glukózy v krvi nalačno. Po 12. dni se glukózová tolerance u myší zvýšila a celkové hladiny glukózy v krvi se snížily o 53 procent. Tělesná hmotnost myší také poklesla ve stejné dávce.

Lidská studie provedená na Univerzitě Northumbria v USA zjistila, že panax ženšen způsobil snížení hladiny glukózy v krvi jednu hodinu po konzumaci, když byl požit s glukózou.

Příčiny prediabetu

Lidé s prediabetem nezpracovávají správně glukózu, což způsobuje vznik cukru v krevním řečišti namísto pohánění buněk tvořících svaly a další tkáně. Většina glukózy ve vašem těle pochází z jídel, které jíte, zejména sladkých potravin a jednoduchých sacharidů. Během trávení vstupuje cukr z těchto potravin do krevního oběhu. Poté pomocí inzulínu vstoupí cukr do buněk těla, kde se využívá jako zdroj energie.

Hormonový inzulín je zodpovědný za snížení množství cukru ve vašem krevním řečišti. Jak poklesne hladina cukru v krvi, vylučuje inzulín ze slinivky břišní. U lidí s prediabetem tento proces nefunguje správně. Cukr se nepoužívá jako palivo vašich buněk. Místo toho se vytváří ve vašem krevním řečišti, protože slinivka břišní nevytváří dostatek inzulínu nebo vaše buňky se stávají odolné vůči působení inzulínu.

Závěrečné myšlenky na příznaky prediabetu

Centra pro kontrolu a prevenci nemocí National Diabetes Statistics Report uvádí, že 37 % dospělých starších 20 let a 51 % starších 65 let má prediabetes.

Prediabetes je stav definovaný jako hladina glukózy v krvi nad normální hodnotou, ale pod definovanou prahovou hodnotou diabetu. Je považován za rizikový stav s vysokou pravděpodobností vývoje diabetu.

Příznaky prediabetu mohou zůstat bez povšimnutí. Některé známky prediabetu zahrnují abnormální hladiny glukózy nalačno a akantózu nigricans.

Existuje několik rizikových faktorů pro rozvoj prediabetes, včetně věku nad 45 let, být žena, mít v rodině diagnostikovanou cukrovku a mít nadváhu.

Intervence v oblasti životního stylu mohou výrazně snížit vaše šance na rozvoj diabetu. Patří mezi ně ztráta hmotnosti cvičením nejméně čtyři hodiny týdně a konzumace stravy bohaté na bílkoviny, vlákniny a zdravé tuky.

Zdroj: www.draxe.com

Přečtěte si duchovní příčiny cukrovky, najdete tam i odkaz na přírodní doplňky stravy. A řeště problémy s cukrem a láskou celostně – v PŘIJÍMAT JE LÁSKA na Akademii celostního zdraví

s láskou vaše Empatia

Kam dál?

Komentáře