Pamatujete si ještě, co jste se o vitaminu D učili ve škole? No, na většinu z toho můžete zapomenout!

Vybrali jsme 5 hlavních mylných představ, které chceme uvést na pravou míru:

1.  ’Vitamin D je rozpustný v tucích, proto se s ním dá snadno předávkovat.’

Pravdou je, že vitaminem D se dá předávkovat jen těžko – vědci nyní doporučují ještě vyšší denní dávky oproti těm, které byly dříve pokládány za doporučené.

2.  ’Sluneční paprsky nebo solária mohou lidskému tělu zajistit dostatek vitaminu D.’

V této části Evropy nemáme dostatek slunečního svitu a to dokonce ani v letním období. V zimě to platí ještě více, a proto každý potřebuje příjem vitaminu D posílit.
Bylo vědecky prokázáno, že UV-A záření, které je běžné v soláriích, není přiměřeným zdrojem vitaminu D.

3.  ’Správně sestavený jídelníček poskytuje požadované denní množství vitaminu D.’

Vejce jsou považována za bohatý zdroj vitaminu D. K tomu, abyste dosáhli požadovaných denních dávek tohoto vitaminu, byste potřebovali denně sníst 33 vajec a  2-5 kg sýra. Mohli byste toho k snídani sníst tolik?

4.  ’Vitamin D je důležitý pouze v dětství.’

Správný příjem vitaminu D je důležitý ve všech obdobích života a kromě toho matky, starší lidé, diabetici a obézní osoby potřebují několikanásobné denní dávky.

5.  ’Vitamin D je potřebný jen k zajištění zdravých kostí.’

Pravdou je, že v lidském těle není takový orgán, který nepotřebuje vitamin D. Jeho nedostatek má souvislost s mnoha kardiovaskulárními, nádorovými a autoimunitními chorobami.

Zdroj: http://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/list)

Podle odhadů postihuje nedostatek vitaminu D až 70 procent populace. Účinnou látku D-drops, vitamin D3, jsme extrahovali z tresčích jater a přidali jsme k ní přírodní příchuť. Dávkování přípravku je snadné, může se podávat zamíchaný do pokrmu nebo nápoje. Forma tekutiny zajišťuje zásoby vitaminu D pro celou rodinu.

s láskou vaše Empatia

Kam dál?

Komentáře