Je džus vlastně vůbec zdravý?

Odšťavňovat či neodšťavňovat?

V dnešní době si mnoho lidí ve snaze o zlepšení svého zdraví doma odšťavňuje ovoce, protože je to trend a všude na nás útočí informace, jak jsou pro nás ovocné šťávy prospěšné.

Z výživového pohledu, kdy víme, co se v našem organismu po konzumaci šťávy děje, by se mělo jednat o příležitostnou záležitost, něco jako dezert, který si dopřejeme občas. Rozhodně by se nemělo jednat o dennodenní záležitost.

Proč to tak je? Vysvětlení je několik:

1. Džus může být velká nálož cukru

Je úplně jedno jestli se jedná o bio nebo průmyslově vyráběné džusy, šťávy z ovoce nebo ze zeleniny. Pošlou do těla nálož cukru a není rozdíl, že se jedná o ovocný cukr, protože i tak je to stále jenom cukr. Vyšší podíl cukru vytváří v těle kyselé prostředí, působí na nervovou soustavu, zvyšuje nervozitu a únavu, zhoršuje pleť, přispívá k rozvoji prediabetu atd.

2. Šťáva není zdroj vlákniny

Odšťavněné ovoce stejně jako zelenina je prakticky zbaveno vlákniny. Protože vláknina se po odšťavnění jednoduše vyhodí. To je problém, protože vláknina je zdraví prospěšná z pohledu trávení a usnadňuje vylučování. Proto častí konzumenti šťáv trpí paradoxně na zácpy.

3. Šťáva vás nezasytí

Šťáva nepostrádá pouze vlákninu, ale i tuk a bílkovinu které jsou klíčem k pocitu nasycení. Bez vlákniny, tuků a bílkoviny bude Váš mozek vysílat signál o pocitu nedosycení, budete mít brzy hlad.

4. Odšťavňování je plýtvání

Napadlo Vás, že množství ovoce, či zeleniny, které odšťavníte, by za jiných okolností nakrmilo i celou rodinu? Rozdrtit , vzít si šťávu a vyhodit část není ohleduplné k přírodě, chceme-li být v souladu se Zemí, zvažme, jestli není přirozenější rozkousat a sníst celé plody.

5. Jak udělat odšťavňovaní zdravější a pro nás přijatelnější?

Určitě si vyrábějte sami, budete vědět, co tam dáváte! Preferujte bio kvalitu. Eliminujte ty druhy ovoce, které jsou plny cukru, jako banán, hroznové víno, ananas, , mango.. Zvyšte podíl zeleného a protizánětlivého jako citron, limetu, zelená jablka, zázvor, mátu a kurkumu. Nedoslazujte! Řeďte!

Jak uživit své buňky se můžete dozvědět v nadstavbovém modulu Základů celostního zdraví:

JAK UŽIVIT SVÉ BUŇKY

s láskou vaše Empatia

Kam dál?

Komentáře