Máme za sebou zastavení díky pandémii a mnoho z nás zažilo domácí vzdělávání…

Každý prožíval toto období po svém, každý mohl díky nové situaci uvidět svůj skutečný život.

Pokud nám děti přerůstají přes hlavu, nevíme si s nimi rady, nefunguje komunikace, máme s nimi problémy, tak teď jsme vše mohli zažít znásobené. Můžeme toto období i vygradování problémů přijmout jako dar, jako výzvu ke změně toho, co se nám nelíbilo.

Mnoho z rodičů si ale uvědomilo klid, který jim zastavení a domácí vzdělávání přineslo.

Žádný stres, děti se v klidu učily v čase a možnostech, jak jim to vyhovovalo víc. Mnoho rodičů díky nucenému domácímu vzdělávání přišlo na to, že v tom chtějí pokračovat dál. Začínají uvažovat o svobodnější škole.

Dnešní školský systém je založený na rovnosti a omezování osobnosti dětí. Ačkoliv učitelé se snaží najít nové cesty, ale systém jim to neumožňuje, nejde to.

Proč je třeba dát dětem svobodu a nepřekážet jim se můžete dočíst v článku Proč nás naše děti neposlouchají

Josu státy jako Finsko, které zavádějí svobodné principy učení se do škol.

U nás je také možné vybrat si ze spousty svobodných škol mimo systém.

Já s úžasem sleduju postup Evy Volfové. Poprvé mne kontaktovala před asi deseti lety s problémem kolem otěhotnění. Cítila potřebu osvobodit se od všech těhotenských “preventivních” vyšetření, pak toužila svobodně porodit, následně svobodně kojit, neočkovat, žít v souladu s přírodou. Přirozeně vyvstala otázka, kam dát dítě do školky, když není naočkované. Vznikla první myšlenka vlastní školky. Vytvořila lesní školku a jak dítě rostlo, přišel nápad svobodné školy a tak se její projekt přirozeně rozvíjí dál a dál…

Je neskutečné sledovat sílu člověka, který cítí, že nejde fungovat v daných mantinelech a tak si vytváří svůj svět.

Když se dostanete do stavu, že prostě nemůžete své zdravé dítě naočkovat nesmyslnými a nebezpečnými látkami, tak přichází důsledky vašeho rozhodnutí a vy přemýšlíte dál.

Každý se v něčem a někdy dostaneme do stavu, že nám nedává smysl pokračovat v tom, jak žijeme. Ucítíme potřebu prostě z některého ze systémů – školského nebo zdravotnického vystoupit, pokud je to možné. Dnes už je to možné a je to jediný způsob, jak zlepšit vzdělávání našich dětí a péči o naše zdraví. Protože tyto systémy nejde obnovit, je to stejné, jako když chcete obléci kabát mrtvole – slova MUDr. Hnízdila.

Nadšeně sleduju cestu Evy a podporuju jí v každém kroku, pokud o podporu požádá. Když přišla s tím, že ji napadlo dát název škole Holubník, tak mě to fakt nadchlo!

Větu: Škola NENÍ holubník jsme slyšeli za našich školských let všichni

Ale škola není pro učitele, je pro děti, a ony by si měly rozhodnout, jaká bude. Možná si neumíte představit, jak fungují děti ve svobodné škole. Jsou to partneři. Rozhodují samy. Učitelé jsou jejich průvodci.

Ve svobodné škole rostou děti, které tyto principy budou chtít žít i v dospělosti.

Od nich přijde požadavek nových systémů, pokud ještě vůbec nějaké budou tyto děti potřebovat….

Možná nevíme, jak by to mohlo vypadat, ale všichni vnitřně toužíme po zodpovědné svobodě bez omezování. Po společnosti lidí, kteří myslí jeden na druhého, neomezují se navzájem, ale respektují jeden druhého, neubližují si. Tyto principy děti svobodné školy žijí.

Eva je připravená pomoci komukoliv v podobných krocích, nebo jen poradit ohledně vzdělávání dětí.

Obraťte se na ni s důvěrou

Holubník v Prusinách tady

Modlím se za svobodný život našich dětí a děkuju!

s láskou vaše Empatia

Kam dál?

Komentáře