Každou sezónu chřipka postihuje v průměru asi 8 procent populace. A čísla mohou být u asymptomatických lidí ještě vyšší.

Největší pravděpodobnost onemocnění chřipkou mají děti, ale i lidé s oslabeným imunitním systémem nebo nedostatkem živin mohou být také náchylnější k infekci virem.

Stres, nedostatek spánku a vystavení toxinům může zhoršit příznaky chřipky.

Naštěstí existují přírodní léky na chřipku, které vám mohou pomoci posílit imunitní systém v boji proti chřipce nebo zmírnění příznaků.

Co je to chřipka?

Chřipka je nakažlivé respirační onemocnění způsobené chřipkovým virem. Tyto viry se šíří vzduchem z člověka na člověka.

Příznaky a příznaky chřipky mohou zahrnovat:

  • Horečka
  • Kašel
  • Rýma
  • Bolesti svalů nebo těla
  • Bolest krku
  • Bolesti hlavy
  • Únava
  • Zvracení
  • Průjem

CDC uvádí, že ačkoli každý může dostat chřipku, malé děti jsou virem postiženy nejčastěji. Těhotné ženy a dospělí ve věku 65 let a starší jsou kvůli svému potlačenému imunitnímu systému vystaveni většímu riziku vzniku závažných komplikací souvisejících s chřipkou.

Chřipka vs. nachlazení

Chřipka a nachlazení jsou onemocnění dýchacích cest s podobnými příznaky, ale jsou způsobena různými viry. Někdy může být obtížné poznat rozdíl mezi chřipkou a nachlazením, ale příznaky chřipky jsou obvykle mnohem intenzivnější.

Při nachlazení jsou běžné příznaky mírného nachlazení, jako je rýma a ucpání dutin. Chřipka pravděpodobně způsobí bolesti těla, horečku a bolesti hlavy a může způsobit vážné zdravotní problémy, jako jsou bakteriální infekce, zápal plic nebo dokonce hospitalizace.

12 přírodních léčiv

Jak se tedy chřipky zbavíte přirozeně? Mezi domácí léky na chřipku patří vitamíny C a D, bylinné doplňky, éterické oleje, probiotika a zdravá strava. Vyzkoušejte tyto přírodní léky proti chřipce, které vám zmírní příznaky:

  1. Vitamin C (1 000 mg 3-4krát denně)

Vitamin C pomáhá s imunitní funkcí a podporuje tvorbu bílých krvinek. Výzkum ukazuje, že vitamin C zkracuje dobu nachlazení a může snížit počet nachlazení u fyzicky aktivních lidí.

Užívejte 1 000 miligramů vitaminu C denně, abyste zabránili nachlazení nebo chřipce, a až 4 000 miligramů denně, když se u vás objeví příznaky. Pro nejvíce vstřebatelný vitamin C konzumujte celé ovoce a zeleninu. Vitamín C z organických šípků koupíte zde

  1. Vitamin D3 (2 000 IU denně)

Vitamin D je produkován v těle slunečním světlem a reguluje expresi více než 2 000 genů, včetně imunitního systému. Bohužel až 90 procent lidí má nedostatek vitaminu D. Nedávné výzkumy naznačují, že nízké hladiny vitaminu D souvisejí s vyšší mírou nachlazení, chřipky a respiračních infekcí.

Mnoho lékařů věří, že současné doporučené denní množství vitaminu D je příliš nízké a že lepší volbou je 2 000 jednotek místo 200–400 jednotek denně. Můžete si také objednat domácí testovací soupravy pro testování hladiny vitaminu D. Vitamín D v podobě tekuté a tudíž vhodné i pro malé děti si pořídíte tady.

  1. Echinacea (1 000 mg 2–3x denně)

Tato bylina může pomoci tělu bojovat s infekcemi, ale je nejlepší ji užít při prvních známkách nemoci.

Extrakt z echinacey byl testován v dvojitě zaslepené, randomizované, kontrolované studii v roce 2013. Vědci zjistili, že echinacea účinně léčila infekce dýchacích cest v krátkodobém i dlouhodobém horizontu a nezpůsobovala stejnou rezistenci jakou často způsobuje při léčbě tohoto onemocnění populární lék na chřipku, oseltamivir,

Randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná studie provedená v roce 2000 naznačuje, že pití pěti až šesti šálků čaje z echinacey denně, jakmile se vyvinuly příznaky horních cest dýchacích, a snížení počtu na jeden šálek čaje po dobu 5 dnů, bylo účinné při zmírnění příznaků nachlazení a chřipky.

Echinacea působí protizánětlivě, což může pomoci snížit bronchiální příznaky nachlazení a chřipky. Přímo napadá kvasinky a jiné druhy hub. Echinacea je součástí komplexního produktu proti virovým infekcím Virago

  1. Bezinka (10 ml denně)

Předpokládá se, že tato bylina může deaktivovat virus chřipky a přirozeně zvýšit imunitu. Květiny a bobule černého bezu prý posilují imunitu, léčí chřipku a zmírňují bolesti dutin.

Zdá se, že bezinka napadá chřipkové viry a snižuje bronchiální zánět. Předběžná studie zjistila, že když bylo užíváno 15 mililitrů bezinkového sirupu čtyřikrát denně po dobu pěti dnů, zmírnilo příznaky chřipky v průměru o čtyři dny dříve než u pacientů užívajících placebo. Bezinky i echinaceu a další imunitu posilující přírodní výtažky v Samburexu.

  1. Oreganový olej (500 mg 2x denně)

Oreganový olej má silný antivirový účinek. Rád používám oreganový olej k boji proti virovým infekcím a přestože neexistují žádné studie hodnotící účinnost oregana na chřipku, existuje výzkum, který ukazuje silné antivirové vlastnosti tohoto oleje. Oreganový olej zde.

  1. Zinek (50–100 mg denně)

Zinek prokázal podporu imunitních funkcí díky svým antivirovým účinkům. Funguje nejlépe, když se užívá při prvních známkách nemoci. Zinek může zmírnit příznaky viru rýmy, ale nadměrné množství pro vás není dobré. Zinkové pilulky a spreje se nejeví jako účinné.

Vezměte 50–100 miligramů zinku denně, abyste odvrátili nebo léčili příznaky nachlazení a chřipky. Mega zinek pořídíte tady.

  1. Pivovarské kvasnice

Tento oblíbený doplněk obsahuje vitamíny B, chrom a bílkoviny. Výzkum Science Direct popisuje, že se používá při nachlazení, chřipce a jiných infekcích dýchacích cest. U ryb, pivovarské kvasnice stimulují imunitu pozitivním vlivem na mikrobiom, což může také zlepšit trávicí funkci.

Výzkum prováděný na University of Michigan Medical Center zjistil, že doplněk kvasinek byl schopen snížit závažnost příznaků nachlazení a chřipky a vést k významně kratšímu trvání příznaků u pacientů. Komplex vitamínů skupiny B si pořídíte tady.

  1. Esenciální oleje pro chřipku

Tření mátového a kadidlového éterického oleje do krku a chodidel může přirozeně podporovat přirozenou obranyschopnost těla, jak naznačují studie.

Také bych doporučil hřebíčkový olej k ochraně těla před infekcí a urychlení zotavení z chřipky. Výzkum potvrzuje, že hřebíčkový olej má antimikrobiální a antioxidační vlastnosti.

  1. Chiropraktická péče o prevenci chřipky

Během chřipkové epidemie v roce 1918 přežili pacienti s chřipkou, kteří dostali chiropraktickou péči, mnohem snadněji než ti, kteří ji nedostali. Je to proto, že chiropraktická péče se zaměřuje na zdraví vašeho nervového systému, což může pomoci posílit vaši imunitu.

  1. Probiotika

Obnova prospěšných bakterií ve střevě může značně posílit váš imunitní systém.

Laboratorní studie provedená v roce 2017 ukázala, že konkrétní kmen probiotik, bakterie Bacillus, prokázal aktivitu proti chřipce s úplnou inhibicí viru chřipky.

Systematický přehled a metaanalýza randomizovaných kontrolovaných studií z roku 2017 hodnotil účinky probiotik a prebiotik na imunitní reakci na očkování proti chřipce. Výsledky naznačují, že účastníci, kteří užívali probiotika a prebiotika, vykazovali významná zlepšení v míře ochrany kmenů H1N1 a H3N2. To naznačuje, že užívání probiotik může zvýšit vaši imunitu.

Výběr probiotik najdete tady.

  1. Jděte na čerstvý vzduch

Vnitřní zimní prostředí může být zdrojem koncentrovaných toxinů a choroboplodných zárodků. Suchý vzduch, který vdechujeme, když během zimy vytápíme své domovy, zvyšuje reaktivitu a citlivost dýchacích cest na viry.

Dalším bonusem k času strávenému venku v zimě je extra sluneční světlo, které dostanete.

  1. Dostatečný odpočinek

Studie zdůrazňují, že spánek a imunita jsou propojeny. Spánek ovlivňuje obranný systém těla a zlepšení spánku při boji s infekcí může podpořit vaše přirozené obranné mechanismy a zlepšit výsledek infekce.

Stimulace imunitního systému navíc spouští přirozenou zánětlivou reakci, která může vyvolat prodloužení doby a intenzity spánku. Vaše tělo v zásadě potřebuje ke své práci extra spánek.

  1. Zůstaňte hydratovaní

Zprávy ve skutečnosti ukazují, že infekce dýchacích cest nemusí na rozdíl od všeobecného přesvědčení přímo vést k dehydrataci. I mírná dehydratace však může způsobit únavu, bolesti hlavy a slabost.

Někdy, když jsme nemocní a přetížení, je méně pravděpodobné, že přijmeme dostatek tekutin. Tekutina pomáhá tělu vyplavovat z vašeho systému bakterie a viry. Pijte přibližně 3-4% své tělesné hmotnosti denně buď pramenitou vodou, nebo vodou filtrovanou a zásaditou – viz Aquarion. Teplá voda může také uklidnit vaše hrdlo.

Bylinné čaje, stejně jako zelené a černé čaje, jsou silnými posilovači imunitního systému a antioxidanty. Pokuste se vypít alespoň 0,3-0,5 litru každé dvě hodiny.

  1. Špičkové potraviny, co jíst během chřipky

Toto jsou také nejlepší potraviny, které můžete konzumovat, když se zotavujete z chřipky.

  1. Lehká a snadno stravitelná jídla: Zahrňte polévky s vývarem z kostí, vařenou zeleninu nebo bylinné čaje, které vám usnadní trávení. Nenuťte se jíst.
  2. Voda: Adekvátní hydratace je klíčem k vyplavení viru z vašeho organismu.
  3. Horká voda s citronem, medem a skořicí: Med a skořice pomáhají předcházet hromadění hlenu a udržují vás hydratované.
  4. Zázvor: Připravte zázvorový čaj a přidejte syrový med.
  5. Česnek a cibule: Obě tyto zeleniny pomáhají posilovat imunitní funkce.

Konvenční metody

Konvenční léčba chřipky zahrnuje antivirotika a vakcíny. Centrum pro kontrolu nemocí (CDC) doporučuje injekční vakcíny proti chřipce pro všechny osoby starší 6 měsíců. Vakcínové injekce jsou k dispozici jako inaktivovaná chřipková vakcína (IIV) a rekombinantní chřipková vakcína (RIV).

O vakcíně proti chřipce byste měli předem vědět několik věcí:

Za prvé to nefunguje hned, ale trvá to asi dva týdny, než bude účinná. To je důvod, proč CDC doporučuje dostat vakcínu na podzim, než bude chřipkové období nejhorší.

Další věc, kterou musíte vědět, je, že chřipku stále můžete dostat, i když jste byli očkováni. Virus, který se používá k výrobě vakcíny, ne vždy „odpovídá“ viru, který cirkuluje v komunitě.

Účinnost vakcíny proti chřipce se rok od roku liší, protože chřipkové viry se neustále mění, což se nazývá antigenní drift, a odborníci se snaží vybrat viry, které mají být do vakcíny zahrnuty, mnoho měsíců před začátkem chřipkové sezóny. Nelze si být stoprocentně jisti, které chřipkové viry budou v dané sezóně nejvýznamnější, takže ochrana proti chřipkové vakcíně není zaručena.

Zprávy naznačují, že vakcína proti chřipce 2019–2020 měla 45% účinnost proti celkovým sezónním virům chřipky A a B.

Existují také vedlejší účinky po očkování proti chřipce, jako je bolestivost nebo otok v místě vpichu, bolesti těla a horečka.

CDC nedávno provedlo několik dodatků k pokynům z roku 2007 týkajícím se nefarmaceutických intervencí (NPI) na ochranu sebe i ostatních před chřipkou. Některá doporučení pro osobní NPI zahrnují:

  • Zůstat doma, když jste nemocní.
  • Pokud jste byli vystaveni nemocné rodině nebo členu domácnosti, zůstaňte doma.
  • Zakrývejte si ústa při kašli a kýchání kapesníkem.
  • Mytí rukou nebo použití dezinfekčního prostředku na ruce.
  • Zakryjte si nos nebo ústa maskou nebo látkou, pokud jste nemocní a musíte být v okolí ostatních na společenském shromáždění lidí.

Implementace tohoto chování může pomoci zastavit šíření chřipky.

Závěrečné myšlenky

Chřipka je nakažlivé respirační onemocnění způsobené chřipkovým virem. Příznaky jsou obvykle závažnější než u běžného nachlazení a zahrnují bolesti těla, únavu a bolesti hlavy.

Konvenční léčba chřipky zahrnuje antivirotika a vakcíny, i když nejsou stoprocentně účinné.

Vyzkoušejte přírodní léky na chřipku, které vám zmírní příznaky.

Zdroj: draxe.com

Kam dál?

Komentáře