Studie za posledních 20 let ukázaly, že většina lidí v hospodářsky se rozvíjejících zemích má krevní tlak vyšší, než by měl být, přičemž mnozí trpí vysokým krevním tlakem.

Ve skutečnosti existují miliony lidí na celém světě, kteří se potýkají s příznaky vysokého krevního tlaku nebo s hypertenzí. Od roku 2008 byla prevalence zvýšeného krevního tlaku u dospělých nad 25 let na celém světě asi 40 procent. Vysokým krevním tlakem trpí přibližně 32 procent, nebo 1 ze 3 dospělých.

Co je krevní tlak?

Krevní tlak je kombinací systolického a diastolického tlaku. Systolický tlak představuje krevní sílu nebo tlak, zatímco srdce bije a diastolický tlak znamená krevní tlak, když je srdce v klidu.

Systolický tlak je vždy prvním nebo nejvyšším měřením krevního tlaku. Při odečtu 130/80 představuje 130 systolický tlak a 80 představuje diastolický tlak. V prehypertenzi se systolická čísla pohybují v rozmezí 120–129 a diastolická čísla jsou menší než 80.

Rozsahy krevního tlaku zahrnují:

Normální:

méně než 120/80 mm Hg

Prehypertenze:

systolická mezi 120–129 a diastolická méně než 80

1. stupeň vysokého krevního tlaku:

systolický mezi 130–139 nebo diastolický mezi 80–89

Vysoký krevní tlak ve druhé fázi:

systolický nejméně 140 nebo diastolický alespoň 90 mm Hg

Čísla pro 1. stupeň hypertenze se liší od 130–139 pro systolické hodnoty a / nebo 80–89 v diastolických číslech. U hypertenze ve stadiu 2 jsou systolické hodnoty 140 nebo vyšší a / nebo diastolické hodnoty jsou 90 nebo vyšší. Přestože jsou obě čísla významná, po přibližně 50 roku života je nejdůležitější systolické číslo. Pouze 10 procent případů vysokého krevního tlaku je způsobeno sekundárními nebo identifikovatelnými příčinami, jako jsou léky nebo stavy a onemocnění jiných orgánů.

Vysoký krevní tlak nastává, když je tlak na tepny a krevní cévy příliš vysoký a deformuje se arteriální stěna, což způsobuje další stres na srdci. Dlouhodobě vysoký krevní tlak zvyšuje riziko mrtvice, srdečního infarktu a cukrovky. Většina Američanů si ani neuvědomuje, že mají vysoký krevní tlak, dokud nenastanou vážné problémy.

Duchovní příčina vysokého krevního tlaku je TADY

Mezi následky vysokého krevního tlaku patří:

  • Arteriální poškození
  • Aneuryzma
  • Srdeční selhání
  • Blokované nebo prasklé krevní cévy
  • Snížená funkce ledvin
  • Ztráta zraku
  • Ztráta kognitivní funkce: koncentrace, paměť a schopnost se učit
  • Metabolický syndrom: shluk metabolických poruch, jako je vysoký cholesterol a inzulín, ateroskleróza a zvýšená velikost pasu

Při zvyšování krevního tlaku často neexistují žádné příznaky, ale varovné příznaky velmi vysokého krevního tlaku mohou zahrnovat bolesti na hrudi, zmatenost, bolesti hlavy, zvuky nebo bzučení uší, nepravidelný srdeční rytmus, krvácení z nosu, únavu nebo změny zraku.

Příčiny vysokého krevního tlaku zahrnují:

  • Strava s vysokým obsahem solí
  • Emoční stres
  • Alkohol
  • Kofein
  • Kouření
  • Obezita
  • Nečinnost
  • Antikoncepční pilulky
  • Otrava těžkými kovy

Jak monitorovat krevní tlak

Svůj vlastní krevní tlak můžete monitorovat doma pomocí domácího monitoru krevního tlaku. Poté postupujte podle těchto jednoduchých kroků:

✔︎ 30 minut před změřením krevního tlaku necvičte, nejezte, nepijte kofeinové nápoje ani nekuřte.

✔︎ Posaďte se zády rovně a nohy rovně na podlaze. Postupujte podle pokynů na monitoru nebo se zeptejte svého lékaře, jak jej správně používat.

✔︎ Ujistěte se, že každý den kontrolujete krevní tlak ve stejnou dobu.

✔︎ Zkontrolujte si svůj krevní tlak dvakrát nebo třikrát pokaždé, když si sednete a změřte jej. Počkejte jednu minutu mezi jednotlivými odečty. Nezapomeňte sledovat svá měření, ať už je zapisujete do deníku, nebo pomocí online sledovače.

Možná přemýšlíte, jak snížit krevní tlak.

Níže jsou mé nejlepší přirozené způsoby, jak snížit krevní tlak, a mimochodem, mělo by se to stát rychle! Výsledky některých plánů mohou trvat měsíce. S mými tipy, z nichž některé se točí kolem protizánětlivých potravin, můžete vidět výsledky za jediný den.

Jak snížit krevní tlak: 5 přírodních způsobů

Jaké jsou tedy některé přirozené způsoby, jak snížit krevní tlak?

Existují potraviny, které snižují krevní tlak, jakož i doplňky ke snížení krevního tlaku a změny životního stylu, které můžete udělat. Tyto domácí léky na vysoký krevní tlak lze snadno začlenit do vašeho života. Pomalým provedením těchto změn ve vašich každodenních návycích můžete vytvářet nové, zdravější rutiny a být mnohem zdravější.

1. Jezte středomořskou stravu

Díky potravinám, jako jsou olivy a lněná semena, jsou středomořská strava velmi bohatá na ovoce, zeleninu, mořské plody a zdravé mastné oleje bohaté na omega-3. Ideální je bezzrnná nebo nízkozrnná středomořská strava, která je přirozeně bohatá na omega-3 potraviny.

Některé z nejlepších potravin, které ve své středomořské stravě chcete, jsou olivový olej, lněná semínka, volně žijící ryby (zejména losos) a spousta ovoce a zeleniny, což vše přirozeně pomůže snížit krevní tlak.

2. Začněte s doplňkem rybího oleje (1 000–2 000 mg denně)

Jednou z hlavních příčin vysokého krevního tlaku je dlouhodobý zánět tepen. Studie po studii ukázala, že konzumace rybího oleje, který má vysoký obsah omega-3 mastných kyselin EPA a DHA, snižuje zánět v těle. Užívání vysoce kvalitní dávky 1 000 miligramů rybího oleje každý den s jídlem je tedy jedním z nejlepších přírodních způsobů, jak snížit krevní tlak.

3. Použijte hořčík k uvolnění (500 mg před spaním)

Minerální hořčík je skvělý, protože pomáhá uvolňovat vaše krevní cévy a může mít okamžitý dopad na přirozeně snižující krevní tlak (a mnoho lidí má nedostatek hořčíku). Takže byste měli užívat hořčíkové doplňky? Ano, a 500 miligramů denně je skvělá dávka, která začíná s řešením vašich problémů s krevním tlakem.

4. Napumpujte draslík

Zásadní prvek, draslík – a potraviny bohaté na draslík, jako je avokádo a meloun – pomáhá působit proti účinkům sodíku a chrání před hypertenzí. Mezi nejlepší potraviny bohaté na draslík patří kokosová voda a banány.

Kokosová voda je skvělou volbou, pokud chcete něco sladkého pít po celý den. Dalším skvělým způsobem, jak překonat potenciálně nízké hladiny draslíku a přirozeně snížit krevní tlak, je použití kokosové vody jako tekuté základny pro váš superfoodový koktejl ráno.

Zajímavé je, že doplňky draslíku obvykle nejsou tak účinné jako prosté jídlo s vysokým obsahem draslíku. Nejlepší je neužívat draselný doplněk ve vysokých dávkách, pokud lékař neurčí jinak.

5. Udržujte rovnováhu s CoQ10

Koenzym Q10, běžněji známý jako CoQ10, je antioxidantem kritickým pro podporu zdraví srdce. Je rozhodující, pokud jste někdy brali léky na krevní tlak nebo zejména léky snižující hladinu cholesterolu. Dva až tři sta miligramů koenzymu Q10 denně je skvělý přírodní lék na vysoký krevní tlak.

Všechny doporučené doplňky stravy najdete v empatia shopu

Nejlepší potraviny pro boj s vysokým krevním tlakem

Jednou z nejlepších věcí, které můžete udělat pro snížení krevního tlaku, je jíst zdravou stravu pro boj s vysokým krevním tlakem. Přečtěte si níže a dozvíte se více o tom, jaké potraviny jsou dobré pro vysoký krevní tlak.

☞ Potraviny s vysokým obsahem vlákniny:

Nezpracované potraviny s vysokým obsahem vlákniny, jako je zelenina, ovoce a semena, by měly být základem zdravé výživy. Pokud jste zvědaví, jak můžete stabilizovat svůj krevní tlak, jíst potraviny s vysokým obsahem zdravé vlákniny může určitě pomoci.

☞ Potraviny s nízkým obsahem sodíku:

Nadměrná spotřeba soli zvyšuje krevní tlak. Omezte svou spotřebu na ne více než 1 500–2 000 mg denně.

☞ Potraviny s vysokým obsahem draslíku:

Draslík působí proti účinkům sodíku a pomáhá snižovat krevní tlak. Zahrnujte potraviny jako melouny, avokádo a banány.

☞ Potraviny bohaté na omega-3:

Konzumujte potraviny bohaté na omega-3, jako je hovězí maso krmené trávou, volně žijící losos, chia a lněná semena, aby se snížil zánět.

8 potravin, které snižují krevní tlak:

1. Hořká čokoláda:

Hledejte hořkou čokoládu, která obsahuje nejméně 200 miligramů kakaových fenolů, které mohou snižovat krevní tlak.

2. Česnek:

Česnek a česnekové doplňky mohou pomoci snížit krevní tlak a uvolnit hladké svalstvo. Výzkum zdravotních výhod česneku nachází stále více zázračných účinků. Zdá se, že mezi nimi česnek pomáhá ředit krev, zabraňuje zablokování krevních cév, a proto snižuje krevní tlak.

3. Špenát:

Špenát je bohatý na hořčík a folát, což pomáhá předcházet vysokému krevnímu tlaku a kardiovaskulárním onemocněním.

4. Semena slunečnice:

Slunečnicová semena, bohatá na draslík, hořčík a zdravé rostlinné tuky, mohou pomoci snížit hladinu cholesterolu, otevřít krevní cévy a podpořit zdravý krevní tlak.

5. Banány:

Banány obsahují spoustu draslíku a vlákniny.

6. Rajčata:

Rajčata jsou naložena vápníkem, draslíkem, vitamíny A, C a E a lykopenem. Sloučeniny v rajčatech mohou snižovat tvorbu cholesterolu v krevních cévách a různými způsoby bojovat proti rozvoji hypertenze. Lykopen, jedna z nejužitečnějších látek rajčete, je aktivován teplem, takže do příštího chilli nebo dušeného masa přidejte rajčata.

7. Brokolice:

Bylo zjištěno, že brokolice má celou řadu blahodárných účinků na zdraví, včetně vysokých množství draslíku a chrómu, které pomáhají regulovat hladinu a hmotnost cukru v krvi, což souvisí s vysokým krevním tlakem.

8. Meloun:

Meloun je bohatý na draslík. Kantalupe a vodní meloun jsou zvláště bohaté zdroje.

Potraviny, kterým je třeba se vyhnout

✖︎ Potraviny s vysokým obsahem sodíku:

Sodík zvyšuje krevní tlak; vyvarujte se průmyslově zpracovaných potravin, nakládaných ryb, oliv nebo konzervovaných potravin s vysokým obsahem sodíku.

✖︎ Trans-tuky a Omega-6 tuky:

Tyto tuky zvyšují zánět a krevní tlak a nacházejí se v balených potravinách a konvenčních masech.

✖︎ Cukr:

Vysoká spotřeba cukru je spojena s vysokým krevním tlakem.

✖︎ Kofein:

Příliš mnoho kofeinu může způsobit zvýšení krevního tlaku.

✖︎ Alkohol:

Zužuje tepny a může zvyšovat krevní tlak.

Tipy pro životní styl ke snížení krevního tlaku

Přemýšlíte tedy, jak snížit krevní tlak kromě změny stravování? Snížení stresu může snížit krevní tlak. Mezi další přirozené způsoby snižování krevního tlaku patří lepší spánek, rozvrhování volného času a zábavy, obklopení sebe povzbuzováním přátel a každodenní cvičení.

Pravidelné cvičení a strava hrají velkou roli ve vývoji (nebo ne) hypertenze. Další z nejškodlivějších složek západního životního stylu je stres. Zvládání stresu zahrnuje relaxační techniky, jako je hluboké dýchání, jóga, psaní deníku nebo arteterapie.

Můžete zvýšit svůj krevní tlak na alarmující úroveň pouhým přemýšlením nebo zdůrazňováním událostí. Představené události mají stejný fyziologický účinek jako ty skutečné. Ve skutečnosti je to základ posttraumatické stresové poruchy (PTSD) a zlepšování výkonnosti podnikatelů a olympijských atletických zisků prostřednictvím vizualizace.

Nejlepší preventivní opatření k vysokému krevnímu tlaku? Zdravý životní styl. Je to zdravý rozum.

O podpoře srdce celostním způsobem je TADY

Zdroj: https://draxe.com

S láskou vaše Empatia

Komentáře