Omega-3 mastné kyseliny jsou nezbytné pro zdravé fungování našeho organismu, jsou esenciální, tj. základní pro život, z hlediska normální látkové výměny. Tyto mastné kyseliny bohužel náš organismus nedokáže produkovat, proto je můžeme přijímat pouze v naší stravě. Jejich hlavním zdrojem jsou mořské ryby ze studených vod, jako například losos, sleď, makrely, sardely a sardinky.

Kolik rybího masa sníte za týden?

Podle statistických údajů je konzumace ryb v našem pásmu jedna z nejnižších, přitom naše zeně je třetím největším chovatelem kaprů v Europské Únii. Na našich stolech se kapr ocitne téměř výhradně jen na Vánoce, jako slavnostní chod, proto, bohužel, není překvapením, že náš příjem omega-3 ve většině případů není postačující. Množství omega-3, potřebné pro náš organismus, se i v tomto případě vyplatí doplnit.

Omega-3 mají mnoho známých pozitivních účinků:

  • Mají příznivý vliv na sítnici, na činnost mozkových a nervových buněk.
  • Jsou nezbytné pro správnou funkci imunitního systému.
  • Chrání stěny cév před kornatěním, podporují léčbu zánětlivých onemocnění.
  • Pomáhají při prevenci onemocnění srdce a cév, vzniku arytmie, dále pomáhají předcházet a léčit lehčí formy kožních onemocnění (např. ekzém, psoriáza, atd.)

Příjem omega-3 je velmi důležitý i pro děti

Zřejmě snem každého rodiče je, aby jeho dítě bylo šťastné, zdravé a v neposlední řadě úspěšné.Základní pilíře úspěchu můžeme položit už v dětském věku. Pokud má dítě horší výsledky už na základní škole, bohužel, bude mít menší šanci pokračovat dál ve studiu na dobré škole.

Dětství je z každého hlediska směrodatné. Je velmi důležité, jaké podněty mají na děti vliv – pokud ještě nemají vykrystalizovanou osobnost, vnější podněty mohou mít na ně velmi výrazný vliv. I proto je mimořádně důležité, aby děti měly radost z úspěchů už na škole. Jestli mají dobré výsledky, získají sebevědomí, rády chodí do školy, ale pokud mají neúspěchy, mohou být zakřiknuté, nebo se změní na „uličníky“. Ať se stane v tomto věku cokoliv, bude to mít vliv na jejich budoucnost, na jejich osobnost.

Podle přísloví „je ryba potravou pro mozek“. Odborné výzkumy ukázaly, že omega -3 (EPA, DHA) nenasycené mastné kyseliny, které se nachází v rybách, podporují vývoj mozku, a tak zlehčují učení se, posilují schopnost soustředit se.

Pozitivní účinky omega-3 u dětí:

  • U hyperaktívních dětí se po dvojměsíční léčbě omega-3 kyselinami výrazně zmírnilo nepřátelské chování a agresivita.
  • Zmírnily se problémy se čtením, s učením se, s pamětí a soustředěním se i u dětí trpících dyslexií ve věku od 8 do 12 let, kterým byl podávaný rybí olej s obsahem DHS a EPS.
  • U dětí trpících problémy s koordinací, se po tříměsíční léčbě omega-3 pozorovalo zlepšení schopností číst a mluvit, schopnosti koordinace, a zmírnění hyperaktivity a úzkostlivosti.
  • Omega-3 mají příznivý vliv i na imunitu, studie ukázaly, že zlepšily stav dětí s chronickou rýmou.

Více v nezávisle o účinných látkách

A podívejte se na ZÁKLADY CELOSTNÍHO ZDRAVÍ především na JAK MÍT ZDRAVOU RODINU

s láskou vaše Empatia

Kam dál?

Komentáře