Dotaz

Dobrý den,
mám 14 letou dceru, která má velké problemy se spaním. Lépe řečeno – nespí. Dříve jí to nevadilo – nebyla unavená ani přes den. Ale v poslední době jí to vadí, bývá unavená, trpí na bolesti hlavy (má migrény a v současnosti jí zjistili krátkozrakost) a celkově je velmi podrážděná (má problémy s učením). Co by jste nám poradili? Byla 2x vyšetřována na neurologii, vždy se stejným závěrem nevědí čím to je a krom ložisek migrén (dědičný) je zdravá. Vyzkoušeli jsme takové ty babské rady teplé mléko s medem před spaním, bylinky a pod., ale nic nezabralo. Léky jsem jako matka odmítla – nabízeli, takové ty vyloženě návykové, na to je ve 14 letech ještě mladá. Krevní skupinu bohužel neznáme, na svůj věk je drobná. Předem děkuji za radu.

Odpověď

Hezký den,chronická nespavost je klasifikována jako zdravotní porucha, jejíž příčina se většinou nenajde. Může být způsobena řadou faktorů včetně hypoglykemie (nedostatek krevního cukru), svalových bolestí, poruch trávení, potíží s dýcháním, úzkosti, stresu, depresí, konzumace kávy a užívání některých léků, včetně uvolňovacího prostředku pseudoefedrinu (obsaženého v mnoha lécích proti rýmě a alergiím), většiny antidepresantů, beta-blokátorů (léčiv na vysoký tlak a srdeční poruchy) a léků nahrazujících produkci hormonů štítné žlázy – tuší tohle vůbec lidé, kteří takové léky užívají a neřeší potom nespavost prášky na spaní? Také nedostatek vápníku s hořčíkem způsobuje špatný spánek, především to, že se dotyčný v průběhu noci probudí a už neusne. Také poruchy jednotlivých orgánů a špatné stravovací návyky mají vliv na kvalitu spánku. Podle nejnovějších poznatků souvisí většina nemocí s překyselením organismu a následnou demineralizací (přečtěte si o tom na aquarion.empatia, to se budete divit :-)) Příčinu nespavosti u vaší dcery bych viděla právě v tomto překyselení, a tím nedostatku vápníku s hořčíkem (ten zapříčiňuje i migrény) a současně rozkolísanost hormonálního systému, nerovnováhu v tvorbě jednotlivých hormonů, ovlivňujících cyklus spánku a bdění. Být vámi to rychle řeším přírodní cestou, protože by se mohlo stát během dospívání, že vaší dceři přibudou další problémy, související s dozráváním hormonálního systému.Doporučuji toto:Noni – džus z léčivého ovoce téměř se zázračnými účinky na zharmonizování rozhozených soustav těla, především na hormonální systém. Podporuje správnou tvorbu hormonů a tím i harmonizuje spánek a bdění. Vaší dceři bych ho doporučila proto, že stimuluje tělo, aby si tvořilo hormony ve správné míře samo, není to žádný dodatek zvenčí (hlavně proto, že je vaše dcera tak mladá) – dávkování 3 polévkové lžíce denně.Pokud by po měsíci nebylo znát žádné zlepšení, pak by potřebovala současně užívat Melatonin , který přirozeným způsobem reguluje cyklus pravidelného spánku a bdění, dávkování 2tbl. před spaním po hodině.Strong Bones = vápník s hořčíkem v chelátové formě a ve správném poměru 2:1 – pro zklidnění a mineralizaci, dávkování 1-1-2.Bee Power = mateří kašička – pomáhá zrání všech systémů těla, je to výživa pro rostoucí pokolení :-), úžasně po něm dozrává hormonální systém, dávkování 1-1-1.Večer je dobré jíst jen určité typy potravin pro svůj obsah tryptofanu, který podporuje spánek – krůtí maso, banány, fíky, datle, jogurt, tuňák, celozrnné obilniny nebo ořechové máslo. Pomáhá i konzumace poloviny grapefruitu před spaním. Večer rozhodně nejíst slaninu, sýr, čokoládu, šunku, brambory, kyselé zelí, cukr, uzeniny, špenát, rajčata a hroznové víno.Takto bych to viděla na začátek, uvidíme, jak bude rychle reagovat. Ze stravy by bylo dobré vyřadit překyselující potraviny a také pít kvalitní vodu (bohužel všechna voda, kterou jsme měřili od té doby, co používáme Aquarion, je kyselá :-()), přemýšlejte i o tomto přístroji, na splátky si ho pořídit není žádný problém a polovina starání o sebe je hotova. Kdyby něco nebylo jasné, ozvěte se a dávejte na sebe pozor 🙂Vaše Empatia s láskou

Zpět na přehled všech dotazů

Kam dál?