Podle 2017 National Diabetes Statistics Report, více než 30 milionů lidí žijících ve Spojených státech má cukrovku. To je téměř 10 procent obyvatel USA. A diabetes je sedmou hlavní příčinou úmrtí ve Spojených státech, což způsobilo, alespoň částečně, více než 250 000 úmrtí v roce 2015. (v ČR na tom nejsme o lépe, cukrovkou trpí každý desátý Čech…)

Proto je tak důležité, abychom podnikli kroky ke zvrácení epidemie diabetu.

Diabetes 2. typu je nebezpečným onemocněním, které, beze snahy o zvrácení procesu, může vést k mnoha dalším zdravotním potížím, včetně onemocnění ledvin, slepoty, amputace nohou, poškození nervů a dokonce i úmrtí.

Diabetes 2. typu je stav, kterému se dá zcela předejít.

Díky dietě a změnám životního stylu můžete značně snížit riziko vzniku onemocnění nebo zvrátit stav, pokud jste již byli diagnostikováni. Pokud jste jedním z milionů lidí, kteří se potýkají s příznaky cukrovky, začněte podnikat kroky k zvrácení diabetu přirozeně jíž dnes. S diabetickým plánem stravy, doporučenými doplňky a zvýšenou fyzickou aktivitou můžete rychle obnovit své zdraví a zvrátit diabetes přirozenou cestou.

Diabetická epidemie

Diabetes vzrostl do epidemických rozměrů a nejnovější statistiky ukazují, že cukrovkou trpí více a více lidí, kteří o tom vůbec nevěděli. Diabetes postihuje osoby všech věkových kategorií, včetně dětí a dospívajících mladších 18 let.

Výskyt prediabetu je také na vzestupu. Prediabetické osoby mají hladiny glukózy v krvi, které jsou nad normální hodnotou, ale pod definovaným limitem diabetu. Bez řádného zásahu se lidé s prediabetem velmi pravděpodobně stanou diabetiky 2. typu během příštích max. deseti let.

Náklady na diabetes jsou ohromující. Lidé s cukrovkou obvykle mají zdravotní náklady, které jsou přibližně 2,3krát vyšší než náklady lidí bez cukrovky.

Kromě finančních nákladů na cukrovku jsou děsivější komplikace a s cukrovkou související potíže. Pacienti s diabetem byli léčeni hlavně pro kardiovaskulární onemocnění, ischemickou chorobu srdce, mrtvici, amputaci dolních končetin a diabetickou ketoacidózu.

Příčina diabetu

Diabetes je onemocnění související se zvýšenými hladinami cukru v krvi. Když přestanete uvolňovat a reagovat na normální množství inzulínu po jídle se sacharidy, cukrem a tuky, máte cukrovku. Inzulin, hormon, který je rozložen a transportován do buněk pro použití jako energie, je uvolňován do pankreatu, aby pomohl při skladování cukru a tuků. Lidé s diabetem však nereagují správně na inzulín, což způsobuje vysokou hladinu cukru v krvi a symptomy cukrovky.

Je důležité si uvědomit, že existuje rozdíl mezi diabetem 1. typu a 2. typu. Zde je vysvětlení obou typů diabetu a co způsobuje tyto stavy:

Diabetes 1. typu

Diabetes 1. typu se běžně nazývá “dětská cukrovka”, protože má tendenci se vyvíjet v mladším věku, typicky předtím, než je osoba 20 let. Diabetes 1. typu je autoimunitní onemocnění, kdy imunitní systém napadá beta-buňky produkující inzulín v pankreatu. Poškození pankreatických buněk vede ke snížení schopnosti nebo úplné neschopnosti vytvářet inzulín. Některé z běžných příčin, které vyvolávají tuto autoimunitní reakci, mohou zahrnovat virus, geneticky modifikované organismy, těžké kovy, vakcíny nebo potraviny, jako je pšenice, kravské mléko a sója.

Důvodem, proč jsou potraviny, jako je pšenice a kravské mléko, spojeny s cukrovkou, je to, že obsahují bílkoviny gluten a kasein. Tyto proteiny mohou způsobit syndrom propustného střeva, což způsobuje systémový zánět v celém těle a v průběhu času může vést k autoimunitním onemocněním.

Diabetes 1. typu je zřídka zvrácen, avšak se správnými dietními změnami lze pozorovat výrazná zlepšení hladin krevního cukru a člověk může často snížit svou závislost na inzulínu a lécích.

Diabetes 2. typu

Diabetes 2. typu je nejběžnější formou diabetu, a na rozdíl od cukrovky typu 1 se obvykle vyskytuje u lidí starších 40 let, zejména těch, kteří mají nadváhu. Diabetes typu 2 je způsoben inzulinovou rezistencí, což znamená, že se uvolňuje hormon inzulín, ale člověk na to nereaguje odpovídajícím způsobem. Diabetes typu 2 je metabolická porucha, která je způsobena vysokou hladinou cukru v krvi. Tělo může po určitou dobu produkovat více inzulínu, ale po čase inzulínové receptory vyhoří. Nakonec, diabetes může ovlivnit téměř každý systém v těle, což má vliv na vaši energii, trávení, váhu, spánek, zrak a další.

Existuje mnoho základních příčin diabetu 2. typu a onemocnění se obvykle rozvíjí kvůli kombinaci faktorů, včetně:

  • špatná strava
  • nadváha
  • vysoká zánětlivost
  • sedavý životní styl
  • velké množství stresu
  • rodinná anamnéza diabetu (zejména rodiče nebo sourozence)
  • vysoký krevní tlak nebo s rodinná anamnéza onemocnění srdce
  • hormonální stav (jako je hypertyreóza, syndrom polycystických vaječníků nebo Cushingův syndrom)
  • vystavení toxinům, virům nebo škodlivým chemikáliím
  • užívání některých léků (například těch, které narušují produkci inzulínu)

Naštěstí existují způsoby, jak zvrátit diabetes přirozeně.

5 KROKŮ PRO ZVRÁCENÍ DIABETU

Krok 1: ODSTRAŇTE TYTO POTRAVINY

Některé potraviny negativně ovlivňují hladinu cukru v krvi, způsobují zánět a vyvolávají imunitní odpovědi. Chcete-li zvrátit diabetes přirozeně, je prvním krokem odstranění těchto potravin:

  • Rafinovaný cukr

Rafinovaný cukr rychle zvyšuje hladinu glukózy v krvi a soda, ovocná šťáva a další sladké nápoje jsou nejhoršími viníky. Tyto formy cukru rychle vstupují do krevního oběhu a mohou způsobit extrémní zvýšení hladiny glukózy v krvi. Přestože přírodní sladidla jako syrový med a javorový sirup jsou lepšími možnostmi, stále mohou ovlivňovat hladinu cukru v krvi, takže tyto potraviny používejte pouze příležitostně. Vaše nejlepší volba je přejít na stevii, přírodní sladidlo, které nebude mít na hladinu krevního cukru tak velký vliv.

  • Zrna

Zrna, obzvláště zrna obsahující lepek, jako je pšenice, obsahují velké množství sacharidů, které se rozpadají na cukr během několika minut po konzumaci. Lepek může způsobit zánět střev, který ovlivňuje hormony, jako je kortizol a leptin, a může vést zvýšení hladiny cukru v krvi. Doporučuji odstranit všechny zrna z vaší stravy po dobu 90 dnů, během kterého se tělo přizpůsobuje tomuto léčebnému programu. Pak můžete zkusit přidat vyklíčená zrna zpět do vaší stravy v malém množství.

  • Konvenční kravské mléko

Konvenční kravské mléko a mléčné výrobky by měly být odstraněny, zejména u osob s diabetem typu 1. Mléko může být fantastickým jídlem pro vyvažování hladiny krevního cukru, pokud pochází z koz, ovcí nebo krav, produkující mléko s kaseinem A2. Ale držte se dál od všech ostatních forem mléka, protože kasein A1 vyrobený konvenčními krávami poškozuje tělo a vyvolá imunitní reakci podobně jako lepku. Při nákupu mléčných výrobků nakupujte pouze syrové a ekologické produkty ze zvířat chovaných na pastvinách.

  • Alkohol

Alkohol může nebezpečně zvýšit hladinu cukru v krvi a vést k jaterní toxicitě. Výzkum zveřejněný v Annals of Internal Medicine zjistil, že došlo k 43 procentnímu zvýšení výskytu diabetu spojené s těžkou konzumací alkoholu, což je definováno jako tři nebo více nápojů denně. Pivo a sladké likéry mají obzvláště vysoký obsah sacharidů a je třeba se jim vyhnout.

  • Potraviny GMO

Kukuřice GMO, sója a řepka jsou spojeny s onemocněním ledvin a jater a mohou podporovat diabetes. Navrhuji odstranit všechny potraviny GMO a všechny balené potraviny z vaší stravy. Rozhodněte se pro produkty označené jako organické nebo bez GMO.

  • Hydrogenované oleje

Odstraňte z vaší stravy hydrogenované, žluknoucí oleje, včetně rostlinného oleje, sójového oleje, oleje z bavlníkových semen a řepkového oleje. Protože jsou tyto oleje zpracovávány a ošetřovány při velmi vysokých teplotách a kombinovány s bělícími prostředky a umělými barvivy, jejich konzumace je spojena s mnoha zdravotními problémy, včetně cukrovky.

Krok 2: ZAHRŇTE TYTO POTRAVINY DO LÉČBY CUKROVKY

Chcete-li zvrátit nebo předejít cukrovce typu 2, přidejte do jídelníčku následující potraviny:

  • Potraviny s vysokým obsahem vlákniny

Výzkum ukazuje, že 90 procent obyvatel nekonzumuje dostatečné množství vlákniny denně. Potraviny s vysokým obsahem vlákniny pomáhají zpomalit vstřebávání glukózy, regulovat hladinu cukru v krvi a podporovat detoxikaci. Snažte se jíst nejméně 30 gramů vlákniny denně, které mohou pocházet ze zeleniny (jako jsou růžičková kapusta, hrach a artičoky), avokáda, bobule, ořechů a semen, zejména semen chia a lněných semínek.

  • Potraviny s vysokým obsahem chrómu

Chróm je živina, která se podílí na normálním metabolismu sacharidů a lipidů. Potraviny s vysokým obsahem chrómu mohou zlepšit glukózový toleranční faktor ve vašem těle a přirozeně vyrovnávají hladinu glukózy v krvi. To hraje roli v putování inzulínu, pomáhá přinést glukózu do našich buněk, takže může být použita pro tvorbu energie. Brokolice má nejvyšší množství chrómu, ale můžete ji také nalézt v syrovém sýru, zelených fazolích, pivovarských kvasnicích a hovězím mase.

  • Potraviny bohaté na hořčík

Hořčík může pomoci regulovat hladinu cukru v krvi, protože hraje roli v metabolismu glukózy. Výzkum ukazuje, že diabetes je často spojován s nedostatkem hořčíku. Potraviny bohaté na hořčík, jako je špenát, mangold, dýňová semena, mandle, jogurt a černé fazole, mohou pomoci potlačit symptomy cukrovky 2. typu.

  • Zdravé tuky

Mastné kyseliny se středními řetězci, které se nacházejí v kokosovém a červeném palmovém oleji, pomáhají vyrovnat hladinu cukru v krvi a slouží jako preferovaný zdroj energie pro vaše tělo spíše než cukr. Použití kokosového mléka, ghee a másla z krav krmených trávou může také pomoci vyrovnat hladinu cukru v krvi, a tak zahrňte tyto potraviny do jídel a smoothies. Některé výzkumy skutečně naznačují, že dieta s vysokým obsahem tuku a nízkým obsahem sacharidů, známá jako dieta keto, může být novým přístupem ke zvrácení diabetu přirozeně, i když technicky nemusíte jít do ketózy, abyste dosáhli výhod zdravých tuků při léčbě cukrovky.

  • Čisté bílkoviny

Jíst potraviny bohaté na bílkoviny má minimální vliv na hladinu glukózy v krvi a může zpomalit vstřebávání cukru. Některé z nejlepších zdrojů čistých bílkovin zahrnují divokou rybu, která obsahuje omega-3 tuky, které snižují zánět, trávou krmené hovězí, organické kuře, čočku, vejce a vývar z kostí.

  • Potraviny s nízkým glykemickým zatížením

Glykemický index potravy sděluje potenciál pro zvýšení hladiny glukózy v krvi. Potraviny, které mají vysoký glykemický index, se převedou na cukr poté, co byly konzumovány rychleji než nízké glykemické potraviny. Pokud bojujete s cukrovkou, přidejte k nízkým glykemickým jídlům, jako je neškrobová zelenina, peckovité plody a bobule, ořechy, semena, avokádo, kokos, organické maso, vejce, ryby chycené v divočině a syrové mléčné výrobky.

Jedním z přínosů těchto potravin je, že obecně podporují úbytek na váze, což je hlavní faktor při zvracení cukrovky. Studie sledující 306 diabetiků zjistila, že ztráta hmotnosti v rámci strukturovaného programu (pod dohledem lékaře primární péče) vedla k tomu, že téměř polovina účastníků se dostala do celkového polevení diabetu. To znamená, že dokázali trvale vynechat léky (za předpokladu, že zůstali na zdravé stravě). Kvalita života se také zlepšila průměrně o více než sedm bodů u pacientů na dietním režimu, zatímco u kontrolní skupiny se snížila o tři body.

Krok 3: UŽÍVEJTE TYTO DOPLŇKY

1. Pikolinát chromu

Užívání 200 mikrogramů chrómu pikolinátu třikrát denně s jídlem může pomoci zlepšit citlivost na inzulín. Přehled, publikovaný v Diabetes Technology and Therapeutics, hodnotí 13 studií, které uváděly významné zlepšení glykemické kontroly a podstatné snížení hyperglykémie a hyperinzulinémie po podání doplňku chróm pikolinátu. Mezi další pozitivní výsledky doplňování cholin pikolinátu patřily snížené hladiny cholesterolu a triglyceridů a snížené požadavky na hypoglykemickou medikaci.

2. Skořice

Skořice má schopnost snížit hladinu cukru v krvi a zvýšit citlivost na inzulín. Studie provedená na Západní univerzitě zdravotnických věd v Pomoně v Kalifornii zjistila, že konzumace skořice je spojena se statisticky významným snížením plazmatických hladin glukózy, hladiny LDL cholesterolu a triglyceridů. Spotřeba skořice také pomohla zvýšit hladinu HDL cholesterolu.

Chcete-li využít mnoho zdraví přínosných účinků skořice, přidejte jednu čajovou lžičku do jídla, smoothies nebo čaje. Můžete také vzít jednu až dvě kapky skořicového esenciálního oleje interně přidáním do jídla nebo čaje nebo kombinovat tři kapky škoricového oleje s poloviční lžičkou kokosového oleje a masírovat ji do zápěstí a břicha.

3. Rybí olej

Užívání doplňku rybího oleje může pomoci potlačit symptomy diabetu tím, že snižuje hladiny triglyceridů a zvyšuje hladinu HDL cholesterolu. Výzkum zveřejněný v Časopise výzkumu lékařských vědukazuje, že omega-3 mastné kyseliny nacházející se v rybím oleji jsou nezbytné pro správnou funkci inzulínu, brání intoleranci inzulínu a snižuje zánětlivost. Chcete-li použít rybí olej jako přírodní léčbu diabetu, užívejte 1000 miligramů denně.

4. kyselina alfa-lipoová

Kyselina alfa-lipoová je antioxidant, který pomáhá obrátit glukózu na palivo pro tělo. Účinně zlepšuje citlivost na inzulín a snižuje příznaky diabetické neuropatie, jako je slabost, bolest a necitlivost způsobená poškozením nervu. I když vyrábíme kyselinu alfa-lipoovou a lze ji najít v některých potravinách, jako je brokolice, špenát a rajčata, užívání doplňku ALA zvýší množství, které cirkuluje ve vašem těle, což může být mimořádně přínosné při pokusu zvrátit diabetes přirozeně.

5. Extrakt z hořké okurky

Hořká okurka pomáhá snižovat hladinu glukózy v krvi a reguluje tělesné užívání inzulínu. Studie ukazují, že extrakt z hořké okurky může pomoci snížit a zvládnout příznaky diabetu, včetně inzulínové rezistence, srdečních komplikací, poškození ledvin, poškození krevních cév, poruch očí a hormonálních nepravidelností.

Krok 4: POSTUPUJTE PODLE TOHOTO PLÁNU STRAVOVÁNÍ

Pokud chcete vyvážit hladinu cukru v krvi a vidět výsledky rychle, dodržujte tento dietní plán tak přesně jak jen to půjde. Zaměřte se na získání spousty čistých bílkovin, zdravých tuků a vlákniny z každého jídla.

Začněte tímto dietním plánem na první tři dny a poté použijete kombinaci těchto potravin. Zkontrolujte seznam potravin, které byste měli jíst (viz krok 2) a zaneste je také do své stravy také. Může se vám to nejdříve zdát jako zásadní změna vaší stravy, ale po nějaké době si začnete všímat pozitivních účinků těchto potravin na vaše tělo.

Den 1.

Snídaně – Kokosové smoothie (100ml kokosového mléka, 3 polévkové lžíce lněných nebo chia semínek, 1 odměrka organického proteinového prášku, 1 čajová lžička skořice, stévie na dochucení

Oběd – Velký salát s kuřetem a špenátem (Grilované kuře, zelená listová zelenina, špenát, dresink z jablečného octa a olivového oleje)

Svačiny – ¼ hrnku nepražených mandlí

Večeře – Burger z hovězího krmeného trávou bez housky s brokolicí dělanou v páře

Den 2.

Snídaně – Zeleninová omeleta s kozím sýrem, smažená na kokosovém oleji

Oběd – Kuřecí zeleninová polévka z pravého vývaru z kostí

Svačiny – 50g čerstvého sýra

Večeře – Grilovaný divoký losos podávaný se špenátem a cibulkou dělanými na kokosovém oleji

Den 3.

Snídaně – Probiotický meruňkový shake (100 ml kozího mléka, 2 polévkové lžíce mandlového másla, ½ hrnku mražených meruněk, 1 odměrka vanilkového proteinového prášku, 1 čajová lžička skořice)

Oběd – Krůti burger s malým salátem

Svačiny – Syrová zelenina s guacamole

Večeře – kuře a zelenina smažené na kokosovém oleji

(Další recepty vhodné pro tuto dietu pro vás chystáme v dalším článku)

Krok 5: CVIČENÍ K VYVÁŽENÍ KREVNÍHO CUKRU

Cvičení snižuje chronické onemocnění a pomáhá přirozeně zvrátit diabetes. Studie ukazují, že cvičení zvyšuje kontrolu hladiny glukózy v krvi a může zabránit nebo zpomalit cukrovku 2. typu, přičemž pozitivně ovlivňuje váš krevní tlak, srdeční zdraví, hladinu cholesterolu a kvalitu života.

Cvičení přirozeně podporuje váš metabolismus spálením tuku a budováním svalů. Chcete-li zabránit a zvrátit diabetes, udělejte z cvičení součástí vaší každodenní rutiny. To nutně neznamená, že musíte trávit dlouhý čas v posilovně. Jednoduché formy fyzické aktivity, jako například dostat se ven a chodit po dobu 20 až 30 minut denně, mohou být mimořádně přínosné, zejména po jídle. Cvičení jógy nebo protahování doma nebo na lekcích je další skvělá volba.

Kromě chůze a protahovacích cvičení vyzkoušejte intervalové tréninkové kardio (HIIT), jako výkonnostní trénink nebo trénink se zátěží tři až pět dní v týdnu po dobu 20-40 minut. HIIT trénink vám pomůže spálit až třikrát více tělesného tuku než tradiční kardio a může přirozeně zvýšit citlivost na inzulín. Můžete ho cvičit na rotačním kole s intervalem, nebo si můžete trénovat doma.

(Příklady HIIT tréninku v pohodlí domova opět najdete v dalším článku)

Doporučuje se také silový trénink s použitím volných závaží nebo strojů, protože vám pomáhá vytvářet a udržovat svaly, které podporují vyvážený metabolismus cukru v krvi a cukru.

Závěrečné myšlenky o tom, jak zvrátit diabetes

  • Téměř 10 procent populace má diabetes, včetně dětí. Mnoho milionu lidí si to ani neuvědomuje.
  • Dalších spousta milionů dospělých jsou prediabetici.
  • Je to sedmá hlavní příčina smrti a stojí miliardy ročně.
  • Diabetes 1. typu se obvykle vyskytuje předtím, než člověk dosáhne 20 let a je zřídka možné ho zvrátit, ale může být zvládnutelný díky změnám stravy a životního stylu.
  • Diabetes typu 2 je častější a obvykle se vyskytuje u lidí nad 40 let, zejména pokud mají nadváhu.
  • Abyste zvrátili diabetes přirozeně, odstraňte z vaší stravy potraviny, jako je rafinovaný cukr, zrna, konvenční kravské mléko, alkohol, GMO potraviny a hydrogenované oleje; Zahrnujte zdravé potraviny, jako jsou potraviny s vysokým obsahem vlákniny, chrómu, hořčíku, zdravých tuků a čistých bílkovin spolu s potravinami s nízkou glykemickou zátěží; přidejte doplňky stravy; postupujte podle mého plánu týkajícího se cukrovky; a cvičte kvůli vyrovnání hladiny cukru v krvi.

Zdroj: www.draxe.com

K naprosto vyčerpávajícímu obsahu po tělesné stránce MUSÍME PŘIDAT celostní pohled:

Duchovní příčina cukrovky je ZDE

Jak pojmout a vyřešit oslabení celého prvku Země a nemoci a emoce s tím související v programu PŘIJÍMAT JE LÁSKA na Akademii celostního zdravi

A užívat z doplňků přesně toto:

Chromium Max (1-1-1) + Omega 3 (1-1-1) + Mega qProtect (1-1-1) + Magnezi B6 (1-1-1) + Nopalin (2-2-2) + Liquid Chlorophyll (3 polévkové lžíce do 2 l vody, popíjet)
Vše si pořídíte v našem eshopu

A přečtěte si článek: Máte sklon k cukrovce nebo ji dokonce máte?

s láskou vaše Empatia

Kam dál?

Komentáře