Disclaimer

Tato webová stránka společnosti King Scotty Co. LLC (US) neposkytuje lékařské, léčebné ani žádné jiné odborné poradenství, nemá za cíl nahradit odbornou lékařskou péči a neměla by být tak ani chápana. Informace jsou na těchto stránkách průběžně aktualizovány, nepřijímáme právní odpovědnost za uvedené údaje. Značka EMPATIA.CZ je chráněna ochranou známkou.
Copyright © King Scotty Co. LLC
Všechna práva vyhrazena.

Citát

Historie nás učí, že lidé a národy se chovají moudře teprve tehdy, když vyčerpali všechny ostatní možnosti.

Abba Eban

Poslední komentáře

Na okraj

Jste schopni zkonzumovat 1 kg slunečnicových semen nebo 1,6 kg mandlí? Není snazší pro stejné množství vitamínu E spolknout jednu tabletu Mega Vitaminu E?

Zázrak imunity - vitamín A = retinol

Vitamín A je antioxidant, který bojuje v našem imunitním systému s viry, bakteriemi a jinými původci chorob, udržuje buňky zdravé a mladé, zbystřuje zrak a pečuje o kůži, aby byla hladká a hebká.

Volné radikály a karoteny zabraňují korozi nechráněných částí buněk. Karoteny jsou barviva, která propůjčují rostlinám jejich krásné barvy. Bez karotenů by byla celá bujná vegetace přeměněna v hnědou povadlou hmotu.

Karoteny jsou provitamíny vitamínu A, tzn. že si z nich tělo vitamín A vyrábí samo. Z karotenů se vyrábí vitamín A déle, ale v organismu ho zůstává více, než když je přijímán samostatně (při užívání vitamínu A samostatně může dojít k jeho předávkování, proto je lepší jíst zeleninu, obsahující karoteny nebo tablety z přírodních látek).

Syrové karoteny je nutno vždy spojit s tuky! Bez tuků se vitamín A vůbec nevytváří! (proto je nutné zeleninové saláty vždy zakápnout olivovým olejem). Je vhodné užívat spolu s lecitinem.

Pokud máme pocit, že nám slábne zrak, trpíme záněty sliznic hrtanu, nosu, průdušek, močového měchýře, pochvy, máme potíže s kůží, vlasy - potřebujeme vitamín A. Pokud pracujeme s počítačem, je pro nás vitamín A nezbytný. Také pro sliznici pohlavních orgánů je nezbytný, chrání před vyschnutím, je důležitý pro produkci ženského pohlavního hormonu.

Obzvláště významný je vitamín A pro zdravý růst dětí, především kostí, zesilování a vývoj zubů a pro odolnost dásní proti infekcím.

Jedním z provitamínu A je betakaroten (betakaroten) a lutein (Lutein Plus)

Ve stravě najdete vitamín A v mrkvi, játrech, ledvinkách, vaječném žloutku, rybím tuku, másle, zelené zelenině, žlutém ovoci, rajčatech, tykvi, meruňkách, broskvích a plnotučných mléčných výrobcích.

Doporučená denní dávka betacarotenu:
zdravá osoba 20 000 mj (asi 20 mg)
v rekonvalescenci 25 000 mj (asi 25 mg)
děti 15 - 20 000 mj
(užívat vždy po jídle)

Vitamín A symbolizuje:
Vím, že i těžkosti mají v životě cenu, proto jsem na ně připraven a s nimi smířen.
Nedostatek:

S otevřenou náručí přicházej k těm, kteří zatím znají spíše boj, buď učitelem pokory a přátelství.

Vše o betakarotenu se dozvíte tady